قطر بازار مناسبی برای محصولات کشاورزی و غذایی ایران است

نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی ایران گفت: توسعه روابط با قطر می تواند کشور را به بازارهای بین المللی متصل کند و موجب افزایش تجارت ایران شود.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، «مصطفی موسوی»با بیان اینکه قطر و عمان تعادل اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس را ایجاد می کنند، اظهار داشت: توسعه تجارت با این کشورها می تواند افزایش صادرات و واردات را به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این دو کشور در نقشه های سیاسی جهان فعال هستند، افزود: با توسعه تعاملات سیاسی که طی سفر رییس جمهوری به قطر رخ داده است می توانیم در زمینه اقتصادی نیز گسترش مبادلات را تجربه کنیم.

موسوی با اشاره به امضای تفاهمنامه های متعدد در سفر رییس جمهوری به قطر، گفت: این قراردادها میان دو کشور می تواند بر توسعه تجارت تاثیر مناسبی بگذارد و موجب افزایش صادرات غیر نفتی کشور شود.

وی با اشاره به تاسیس ساختمان تجاری ایران در قطر، تاکید کرد: این اتفاق مهمی است که می تواند برای تجار در بازار این کشور ثبات ایجاد کند و با تکمیل اطلاعات و اشتراک گذاشتن آن برنامه ریزی دقیق تری را در اختیار فعالان اقتصادی بگذارد.

نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر گفت: تاکنون به دلیل برنامه ریزی برای ساخت باشگاه،‌ خرید مصالح ساختمانی ایرانی افزایش یافته بود اما پیش بینی ها نشان می دهد که با برگزاری این مسابقات جهانی تقاضا در این زمینه کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه بازار قطر تقاضای مواد غذایی را از ایران دارد، افزود: فراوری کالاهای خوراکی به ویژه در زمینه محصولات کشاورزی بسیار مورد اهمیت است اما در کنار آن، محصولات پتروشیمی نیز مورد توجه است که می توانیم با تامین تکنولوژی مناسب پروژه های مشترک تولیدی را در دستور کار قرار دهیم.

موسوی با بیان اینکه بخش مهمی از ترانزیت دریایی از طریق دبی انجام می شود زیرا زیرساخت های لازم را فراهم کرده است، گفت: امضای تفاهمنامه در زمینه کارگو با قطر می تواند بازار جهان را به ایران متصل کند که در این زمینه امضای برجام نیز تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 50886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =