قربان‌زاده: حق پخش سرخآبی‌ها پرداخت می‌شد، حال و روز آنها این نبود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: اگر حق پخش این دو تیم را می‌دادند شرایط امروز اینگونه نبود. جای خجالت است اما امروز یک صفحه اینستاگرامی بیشتر از یک باشگاه درآمد دارد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، حسین قربان‌زاده در نشست هم‌اندیشی با پیشکسوتان و مدیران در رابطه با خصوصی‌سازی باشگاه استقلال اظهار داشت: بحث واگذاری از ۱۵ اسفند اشروع می شود، متاسفانه این دو باشگاه به نوعی حیاط خلوت دولت ها بوده اند و در هفته گذشته و پس از مشخص شدن صورت های مالی سرخابی ها برای اولین بار، معلوم شد چه بر سر آنها آمده است. انعقاد قراردادها و بعد لغو آن پرونده هایی را مفتوح کرده است که باید نتایج آن مشخص شود. 

وی با اشاره به بدهی‌های خارجی باشگاه استقلال گفت: یک میلیون و ۳۵۹ هزار دلار برای استراماچونی، ۵۷۸ هزار دلار برای میلیچ، ۱۱۳ هزار دلار برای پادووانی حسابرسی شده اما وقتی هواداران ناظر باشگاه و سهامدار باشند دیگر شاهد چنین قراردادهایی نیستیم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: جای خجالت است اما درآمد استوری اینستاگرام یک صفحه آرایشی از درآمد یک باشگاه بیشتر است. کاسه گدایی را سازمان صدا و سیما به دست این دو باشگاه داده و اگر فقط حق آنها را می‌دادند، امروز حال و روز استقلال و پرسپولیس به این شکل نبود. 

قربان‌زاده ادامه داد:‌ سرمایه ثبتی استقلال ۷۱۹ و پرسپولیس ۷۰۱ میلیارد تومان است که در ۵۰ درصد این رقم قرار است مردم مشارکت کنند. سقفی هم بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده و هر کسی هم بخواهد می‌تواند از ۱۵ اسفند سهام بخرد.

وی ادامه داد:‌ مردم در این سال ها وعده های بسیاری را شنیدند اما عمل ندیدند، دولت ها و وزرای ورزش با حربه هیات مدیره بعضا به دنبال مقاصد خود بوده اند و این بر خلاف منافع استقلال و پرسپولیس بود. فقط صورت های مالی سرخابی ها که برای نخستین بار منتشر شده را ببنید که معلوم می کند در این سال ها چه اتفاقی روی داده است.
رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد:‌ قراردادهای اسپانسری منعقد شده اما با رفتن یک مدیر، آن قرارداد لغو شده و دوباره با آمدن یک مدیر جدید قرارداد تازه منعقد شده است و این چرخه معیوب ادامه داشته تا پرونده های قضایی برای این دو باشگاه ایجاد کرده است. اما وقتی مردم را شریک کنیم دیگر نمی توانیم پشت درب های بسته تصمیم گیری کنیم و هیات مدیره و مدیران نمی توانند تصمیمی بگیرند که صدایش چند سال آینده در بیاید.
وی در مورد مبالغ مطرح شده هم گفت:‌ یک میلیون و ۳۵۹ هزار یورو استراماچونی، ۵۸۷ هزار دلار میلیچ، ۱۱۳ هزار دلار پادووانی و به همین میزان برای یک خارجی دیگر استقلال هزینه شده است. شاید مدیر وقت بگوید تحت فشار هوادار بودم و چاره ای جز جذب این فرد نداشتم اما وقتی بداند قراردادها افشا می شود و مردم مطلع می شوند دیگر چنین قراردادی را نمی بندد که مفاد آن چندسال آینده مشخص می شود. انضباط مالی، مدیریت حرفه ای به دنبال دارد و این چرخه موفقیت یک شرکت را رقم می زند. اتاق شیشه ای خواهیم داشت که همه چیز عینی و قابل رویت است و همه هنر ما هم رقم زدن این اتفاق است.
قربان زاده یادآور شد: ۳۵۰ میلیارد تومان قرار است مشارکت در افزایش سرمایه اتفاق بیافتد. چنین شرکتی که این میزان مبلغ اولیه داشته باشد نداریم. هواداران چند ۱۰ میلیونی داریم و باید از این شرکت پول ببارد. ما در این دو تیم تضمین تقاضا داریم،‌ به عبارتی دیگر مردم می گویند شما بازی کنید تا ما ببینیم. من به رئیس صدا و سیما گفتم کاسه گدایی را این سازمان به دست دو تیم داد. وقتی سهم آنها را ندهیم باید از هر فضا و جایی دنبال پول باشیم. ما امروز راهی بی بازگشت را آغاز کرده ایم و ۱۵ اسفندماه این مسیر باز می شود. 
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی یادآور شد: باید بگویم ارزش استقلال بیشتر از این هاست ولی مقتضیات من را درک کنید. قانون می‌گوید شرکتی که در بورس نرفته باید توسط کارشناس رسمی دادگستری قیمت‌گذاری شود. هیاتی از متخصصان تشکیل شد که بدون ملاحظه‌کاری در مورد برند دو باشگاه تشکیل جلسه دادند. سئوال من از دوست این بود که اعدادی که مطرح می شود بر چه اساسی بوده؟‌ شاید مدیری در گذشته بی‌عرضه بوده که نتوانسته درآمدزایی کند. با چه فرمول و عددی رقم تعیین شده است؟ 
وی ادامه داد: ۲ جلسه نشست و چند ساعت توضیح در خصوص برند رئال مادرید تا پارامترهای داخلی را بررسی کردیم و در نهایت گفتند هیچ راهی نداریم تا اینکه نسبتی بین درآمد و برند را تعیین کنیم. روزی که قرار به ارزش‌گذاری شد، اولین توصیه‌ من این بود که رقم را مساوی اعلام کنید و گرنه بیچاره می‌شوید.
قربان‌زاده تصریح کرد: آجورلو گفت ملکی را که دولت با استقلال مشارکت دارد، تفکیک فیزیکی می‌گیرد و طبق مصوبه هیات دولت ۱۶ هزار متر به ۲۰ هزار متر کمپ مرحوم ناصر حجازی اضافه می‌شود.

کد خبر 50888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =