عبور ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای خارجی از کشور

سخنگوی گمرک گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، ۱۱میلیون و ۲۹۸هزار تن کالای خارجی از مسیر کشورمان ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه، رشد ۷۰درصدی داشته است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار داشت: میزان ترانزیت خارجی طی ۱۱ماهه امسال، ۱۱میلیون و ۲۹۸ هزارتن کالای خارجی بوده و  میزان ترانزیت در مدت مشابه یعنی ۱۱ماهه سال۹۹، ۶ میلیون و ۶۳۹ هزار تن که میزان ترانزیت کالا در ۱۱ماهه امسال نسبت به مدت مشابه  ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: سیاست توجه به همسایگان و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه در دولت سیزدهم، کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش توجه به مسیرهای جاده ای و ریلی در جهان و تلاش و همکاری دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل و تجارت در راه اندازی یا فعال سازی کریدورهایی از مسیر کشورمان، موجب شده تا کشور در حوزه ترانزیت کالا و عبورکالاهای خارجی از مسیر جمهوری اسلامی ایران رشد چشم گیری داشته باشد.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: کالای عبوری خارجی از کشورمان  در کل سال ۹۸ و همچنین در کل سال ۹۹ تنها هفت و نیم میلیون تن در طول هر سال بوده و این رشد تراتزیت در ۱۱ ماه امسال امیدوار کننده است و طبق پیش بینی های مدیران گمرک که در ماه‌های پیش هم اعلام شد  ان شاء الله در سال ۱۴۰۰به حدود ۱۲میلیون و ۴۰۰هزار تن خواهد رسید.

لطیفی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و هدف گذاری معظم له در رسیدن به حجم ترانزیت بیش از ۵۰میلیون تن در سال و توجه به ترانزیت و مزیت های جغرافیایی کشور در اقتصاد مقاومتی، دولت سیزدهم   برای برداشتن گام های جدی مصمم است.

سخنگوی گمرک گفت: توجه به اسناد بالادستی به ویژه برنامه های توسعه کشور و تصمیم دولت در توسعه تراتزیت، توجه ویژه  در توسعه زیرساخت ها، کاهش زمان عبور، ارزان تر شدن نهایی عبور از ایران و مزیت سازی بیشتر نسبت به رقبا، با توجه به کوتاهی مسیر برای خدمت گیرندگان، می تواند راه‌های رسیدن به توسعه ترانزیت را هموار کند و عملا با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها به رشد ترانزیت به میزان مدنظر رهبر معظم انقلاب برسیم.

کد خبر 50948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =