قربان‌زاده: با کنار گذاشتن منیت ها به این جا رسیدیم/ قطار حکمرانی ورزش در مسیر قرار گرفت

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: امشب آغاز مسیر قطار حکمرانی مطلوب ورزش حرفه ای در عرصه فوتبال را جشن می گیریم و امیدوارم این مسیر به درستی استمرار داشته تا به مقصد مطلوب برسد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، حسین قربان‌زاده شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم جشن ملی واگذاری سهام سرخابی‌ها در هتل المپیک اظهار داشت: این افتخار را داشتیم تا در دولت مردمی و دولت سیزدهم در کسوت سازمان خصوصی سازی در خدمت دوستان باشیم تا نسبت به حکمرانی شایسته بنگاه های دولتی و شرکت های دولتی دغدغه دارند. این اتفاق نه فقط برای ورزش بلکه برای همه یک نیاز اساسی است.

وی ادامه داد: هیج کشوری به جایی نمی رسد مگر خلق ارزش کند و ما امروز این را در عرصه ورزش نیاز داریم. مسیر طولانی خواهیم داشت اما باید به موفقیت برسیم. در این راه خیلی ها کمک کردند و با همدلی کار را تا اینجا آوردند. در این راه منیت ها کنار گذاشته شد و با خرد جمعی امروز کار به اینجا رسید.

وقتی با سجادی جلسه داشتم او بدون دغدغه گفت: ما باید چه کار کنیم که این مساله حل شود. وزارت ورزش و جوانان تسهیل گر اصلی این جریان بود و سایر نهادها و دستگاه ها هم دخیل بودند. وقتی خدمت رئیس جمهوری هم رسیدم و گزارش دادم این مساله تاکید شد که حتما اول به مردم واگذار شود.

قربان‌زاده یادآور شد: بعضی‌ها پذیره‌نویسی را با عرضه اولیه اشتباه گرفتند. عرضه اولیه یک روز یا دو ساعت انجام می شود. چون بلافاصله باز می‌شود و خرید و فروش صورت می‌گیرد، اما پذیره‌نویسی را اَهلش می‌خرد. قطاری حرکتش را شروع کرده که مسیرش رو به پیشرفت است و امکان برگشت ندارد. ایستگاه بعدی ایستگاه تغییر ترکیب سهامداری است تا کاهش سهم دولت به زیر ۵۰ درصد رسیده و انتقال مدیریت با شفافیت آغاز شود. این فضای جدید زیر ذره بین نظارت مردم و سهامدار است و سهامدار نسبت به سهامش و مالکیتش حساس است و این حساسیتش را بروز می‌دهد.

وی ادامه داد: از اول سعی کردم در وعده‌هایم صادق باشم، اگر گفتم که ۱۵ اسفند این اتفاق می‌افتد برخی از دوستان به من خرده گرفتند که چرا اینطور گفتم. من ایمان داشتم که ۱۵ اسفند این اتفاق می‌افتد چون معلوم بود مسیری که آمدیم به انتها رسیده است. این انتها آغاز تحول مدیریت در این دو باشگاه است. وقتی خدمت پیشکسوتان دو باشگاه رسیدم آنها هم امیدی نداشتند اما الان می بینیم که کار شروع شده و باید از همه بابت این همراهی تشکر کنم.

رئیس سازمان خصوصی خاطر نشان کرد: این اتفاق به نظر من نوید یک حرکت مطلوب را می‌دهد و من مشتاقم که در این دو باشگاه مدیریت صحیح را ببینم. ریالی از این پولی که مردم می‌دهند به خزانه و جیب دولت نمی‌رود. این پول باید صرف ساختار مالی و مدیریتی حرفه‌ای این دو باشگاه شود و به همین ترتیب افزایش سرمایه از محل سهام مبنایی است برای تحول مدیریتی این دو باشگاه، امیدوارم تمام اقداماتی که صورت گرفت به گونه ای پیش برود که به اهداف از پیش تعیین شده خود برسیم.

کد خبر 51157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =