ورود فرش دستباف به ایران مقرون به صرفه نیست

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه ورود فرش خارجی به داخل کشور آزاد است و به هیچ‌عنوان بحث قاچاق در این زمینه مطرح نیست، تاکید کرد: واردات فرش دستباف از کشورهای رقیب به داخل ایران مشمول تعرفه‌های بالای گمرکی می‌شود که این امر ورود این فرش‌ها را مقرون به صرفه نمی‌کند.

 

 

حمیدکارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طبق آمار رسمی گمرک واردات فرش‌های تولیدی دیگر کشورها به ایران تقریبا صفر است و هیچ فرش دستباف خارجی به کشور وارد نمی‌شود چون تعرفه گمرکی آن بالاست.

 

 

وی در عین حال بیان کرد: البته شاهد حضور تعداد اندکی از فرش‌های دستباف سایر کشورها در بازار ایران هستیم که قطعاً از مبادی غیرقانونی وارد می‌شود؛ به عنوان مثال در میان فرش‌های مرجوعی کشورمان از دیگر کشورها ممکن است فرش‌هایی قرار داده شده و به کشور وارد شود.

 

کارگر ادامه داد: برخی صادرکنندگان فرش که ممکن است برای شرکت در نمایشگاه به دیگر کشورها سفر کرده باشند،در میان فرش‌های مرجوعی خود برخی فرش‌های خارجی را نیز قرار داده و به کشور وارد کنند.

 

 

تولید بدون در نظر گرفتن سلیقه مخاطب جوابگو نخواهد بود

 

رئیس مرکز ملی فرش ایران در عین حال تاکید کرد: تولید بی هدف و بدون در نظر گرفتن سلیقه و نیاز مخاطب امروز جوابگو نخواهد بود و تقابل با رقبایی مثل هند و پاکستان که در سال‌های اخیر حضور پررنگی را در بازار آمریکا داشتند نیازمند رصد دقیق فعالیت و نوع تولیدات آنها و همینطور سلیقه و ذائقه نسل جدید شهروندان آمریکایی‌ است.

 

کارگر ادامه داد: امیدواریم با فعالیت هوشمندانه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران و با حمایت دولت در تسهیل فرآیندهای صادراتی و انجام پروژه‌های تبلیغاتی و همین‌طور با برطرف شدن تحریم‌ها از فضای کشور که منجر به کاهش هزینه‌های صادراتی خواهد شد، صادرات رونق زیادی داشته باشد.

کد خبر 513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =