یک محموله ۲۴۳ تنی صادراتی از بندر شهید رجایی بارگیری شد

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در روزهای پایانی سال جاری، نگله‌ای کاپوتاژی با وزن مجموع ۲۴۳ تن با هدف صادرات به یکی از کشورهای همسایه در اسکله ۹ بندرشهید رجایی بارگیری شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، منصور خرمشکوه با بیان این مطلب به رسانه‌ها اعلام کرد: این محموله کاپوتاژی شامل یک دستگاه تاور(برج تقطیر)با وزن ۲۴۳ تن در راستای حمایت از تولید و صادرات کالای ایرانی از این بندر تجاری بارگیری شده است.

وی در خصوص ویژگی‌های این محموله ادامه داد: این نگله با وزن ۲۴۳ تن و طول۵۴ متر از بندر شهید رجایی به مقصد بندر خرمشهر برای صادرات کالاها به یکی از کشورهای همسایه بارگیری شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مراحل عملیات جابه جایی این محموله گفت: این نگله متعلق به بخش خصوصی است که با رعایت کامل کارگوپلن (نقشه چیدمان کالا در زمان تخلیه و بارگیری) به صورت استاندارد و کاملا ایمن در مدت زمان حدود یک ساعت بر روی یک بارج بارگیری شده است.

خرمشکوه گفت: در راستای تامین تجهیزات استراتژیک داخلی نیز یک محموله نگله ۵۷۴ تنی دیگر نیمه اول فروردین امسال به وسیله تجهیزات ویژه در بندر شهید رجایی تخلیه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این محموله‌های پروژه‌ای که به عنوان کالاهای سرمایه‌ای قلمداد می‌شود، پس از تخلیه و یا بارگیری و انجام مراحل تشریفات بندری و گمرکی به مقاصد مورد نظر انتقال می یابد.

«نگله» کلمه‌ای است ظاهراً هندی که در بنادر و گمرکات جنوب بسیار متداول است.

کد خبر 51395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =