وزیر صمت: ضوابط تخصیص زمین در شهرکهای صنعتی بازنگری خواهد شد

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: ضوابط تخصیص زمین در شهرکهای صنعتی سال ۱۴۰۱ بازنگری و تلاش خواهد شد با کمترین هزینه زیرساختها فراهم شود.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدرضا فاطمی امین روز شنبه در بازدید از ناحیه صنعتی زاوه واقع در مرکز خراسان رضوی گفت: دولت بر ایجاد شهرکهای خصوصی تاکید و آمادگی دارد به کسانی که قصد سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت دارند مجوز شهرک خصوصی ارائه دهد.

وی ادامه داد: در بسیاری از شهرها زیر ساخت لازم در شهرکهای صنعتی وجود دارد و در سال آینده تلاش می شود که مشکلات شهرکهای صنعتی رفع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آمایش صنعت و معدن و تجارت آغاز شده است تا در سالهای آینده در شهرهایی که امکانات تولیدی توسعه پیدا نکرده است سریع تر در این عرصه توسعه یابند.

فاطمی امین افزود: یکی از نخستین کارها تامین زیرساخت هاست و اگر فردی متقاضی برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت در شهرستان زاوه باشد فرماندار و نماینده مردم تربت حیدریه،زاوه و مه ولات هم حمایت می کنند و ما هم در وزارت صنعت،معدن و تجارت به تسریع در آماده سازی زیرساختهای صنعتی این منطقه کمک خواهیم کرد.

عملیات اجرایی راه اندازی ناحیه صنعتی زاوه در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار آذر ماه امسال آغاز شد و طبق تعهد پیمانکار و در صورت تخصیص به موقع اعتبارات تا نیمه دوم‌ سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد
تکمیل این ناحیه صنعتی نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

بازدید از کارخانه فولاد ماهان سپهر البرز تربت حیدریه

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه روز شنبه از کارخانه فولاد ماهان سپهرالبرز تربت حیدریه هم بازدید کردند و با مسائل و مشکلات این واحد تولیدی آشنا شدند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه در این بازدید گفت: عملیات اجرایی کارخانه فولاد ماهان سپهر البرز سال ۱۳۸۵ آعاز شد و تا کنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 
محمد اشرفی افزود: تکمیل این طرح نیازمند ۶۷۲ میلیارد تومان اعتبار است و در صورت تامین اعتبار تا ۲ سال دیگر به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: این کارخانه ظرفیت تولید ۷۵۰ هزار تن فولاد در سال را دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد و دولت آباد مرکز شهرستان زاوه در ۱۸۹ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.

کد خبر 51441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =