ورود و تخلیه یک میلیون تن گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: یک میلیون تن گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در بندر امام خمینی (ره) در حال تخلیه است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «سیدسعید راد » در حاشیه بازدید از روند ورود کالاهای اساسی به کشور افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران ۱۰ محموله گندم بالغ بر یک میلیون تن ثبت سفارش کرده است که در حال حاضر سه کشتی با محموله‌ای حدود ۳۰۰ هزار تن در حال تخلیه است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اظهارداشت: ۶ کشتی دیگر در لنگرگاه و در حال پهلوگیری است و محموله آن به حدود ۷۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی، روند حمل و نقل گندم‌ها برای ورود به شهر را مطلوب دانست و عنوان کرد: ما پیگیر حمل و نقل برون شهری برای استان‌هایی که به گندم نیاز دارند، خواهیم بود و در روزهای آینده این اتفاق خواهد افتاد.

سعید راد تصریح کرد: این محموله در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است و روند ورود کشتی‌های حامل محموله‌های شرکت بازرگانی دولتی در بنادر هرمزگان و چابهار هم در جریان است.

گفتنی است؛ این بازدید در جریان واردات پیوسته کالاهای اساسی به کشور صورت گرفته است.

براساس این گزارش، در جلسه هیات وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۱۵ هزار ریال تعیین کرد که از این میزان، مبلغ ۱۰۵ هزار ریال به عنوان اصل قیمت تعیین شده و ۱۰ هزار ریال به عنوان هدیه تحویل در نظر گرفته شده است.

کد خبر 51487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =