فناوری های دانش بنیان مهم ترین ابزار توسعه پایدار اقتصاد است

یکی از کلیدواژگان پرکاربرد طی دو دهه اخیر در بیانات مقام معظم رهبری به ویژه در شعار سال جاری ، اصطلاح اقتصاد دانش‌بنیان و تاکید بر شرکت‌های وفناوری های دانش‌بنیان است که می توان آن را یکی از مهم ترین ابزار توسعه پایدار و قدرتمندترین بازوها در عرصه تحولات اقتصادی دانست.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از معاونت روابط عمومی خانه دانش بنیان بلاکچین ایران؛ علی پاکباختگان زنجانی عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و ریاست خانه دانش بنیان بلاکچین ایران در وبینار بازخوانی و تحلیل شعار سال، با اعلام مطلب فوق افزود: طبق تعریف سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ، اقتصاد دانش بنیان، تولید و توزیع و کاربرد دانش در همه صنایع عامل محرک رشد اقتصادی و تولید ثروت و اشتغال آفرینی است و در ساختار اقتصاد دانش بنیان بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری‌ها می‌بایست به بخش‌های فناورانه و ایجاد زیرساخت‌های آن سوق یابد.

مدیر آموزش رمز ارز و بلاکچین کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد کشور ادامه داد: دانش یکی از قدرتمندترین بازوها در عرصه تحولات اقتصادی است و امروزه حجم سرمایه و اندازه بازار جای خود را به دانش و فناوری داده‌اند و این مدیریت دانش است که با حضور فرافناوری بلاکچین نقش اساسی را در توسعه کسب و کار و اشتغال آفرینی کشور ایفا می‌کند. در حقیقت در دنیای امروز، فعالیت های دانش بنیان سبب افزایش مزیت رقابتی و ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

علی زنجانی اظهار داشت: شناسایی، حمایت و تسریع در رشد شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند ضمن ارتقای سرعت دستیابی به فناوری‌های پایه و اساسی کشور، به ویژه  فرافناوری بلاکچین شرایطی بسیار مناسب را نیز در کشور فراهم کند و در شرایط فعلی نمی‌توان براساس تفکرات سنتی توسعه پیدا کرد و بدیهی است اقتصاد دانش بنیان راه برون رفت از مشکلات است. این در حالی است که یکی از راهبردهایی که آثار مثبتی برای بسیاری از کشورهای توسعه یافته مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان به همراه داشته، استفاده از ظرفیت دانش فرافناوری بلاکچین است.

علی پاکباختگان زنجانی خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه مناسب برای همکاری، تبادل نظر و انتقال تجربیات و دستاوردهای علمی و عملی اساتید و پژوهشگران حوزه های دانش بنیان با استفاده از فناوری های جدید به ویژه فرا فناوری بلاکچین در جهت بهره گیری از فرصت های اقتصاد دانش بنیان  پیش رو در کشور ، مهم ترین استراتژی توسعه پایدار اقتصادی در سال جاری است که امیدواریم با همت کارآفرینان و حمایت مسوولین تحقق یابد. 

کد خبر 51489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =