خاندوزی: پیگیر تصویب طرح توسعه محدوده منطقه آزاد در هیات دولت هستم

وزیر امور اقتصادی و دارایی از روند اجرای طرح ملی اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین انتقاد کرد و در خصوص پیگیری تصویب طرح توسعه این منطقه از هیأت دولت قول مساعد داد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، سیداحسان خاندوزی در جریان بازید از منطقه آزاد انزلی با اشاره به عدم تحرک لازم در جریان تکمیل طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریل سراسری از سال گذشته تاکنون، خواستار بهره‌گیری از تمام ظرفیت ها و توانمندی های مدیریتی و بخش خصوصی بهره مند از این زیرساخت شد.

وی اظهار داشت: صرف انجام کار در محدوده منطقه آزاد نافی پیگیری همه جانبه برای سرعت بخشیدن به فرایند همکاری از سوی نهادهای مسئول اجرای این طرح ملی نیست، چراکه تا زمانی که این طرح قابل بهره برداری برای فعالین اقتصادی و مردم نباشد، این موضوع قابل قبول نیست.

وزیر اقتصاد با اشاره به رویکرد جهادی دولت سیزدهم به ویژه رییس جمهور خواستار افزایش حجم و میزان پیگیری ازسوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد شد.

خاندوزی تصریح کرد: وزارت اقتصاد و دارایی در مسیر پیگیری امور مربوط به سرعت بخشیدن این طرح ملی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه همراهی لازم را خواهد داشت.
وی گفت: با مدل هایی همچون تشکیل کنسرسیومی از بخش خصوصی و دولتی و پیگیری مضاعف می توان عقب ماندگی این طرح ملی را برطرف و در نیمه دوم سال جاری آن را تکمیل کرد.

وزیر امور اقتصادی ودارایی بر سرعت بخشیدن به اجرای این طرح ملی بعنوان اولویت نخست منطقه آزاد انزلی تاکید کرد و گفت : با صدور دستورات لازم به گمرکات، بستر لازم جهت رفع مشکلات پیش آمده برای فعالین اقتصادی منطقه باید فرآهم شود .

وی افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده برای فعالان اقتصادی پیگیری لازم در خصوص تصویب طرح توسعه منطقه از هیأت دولت انجام خواهد شد.

کد خبر 51532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =