بیش از یک میلیارد دلار کالا سال گذشته از مرز پرویزخان صادر شد

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: سال گذشته در مجموع یک میلیارد و ۲۲ میلیون و ۶۲۲ هزار دلار کالا از طریق این مرز رسمی به عراق صادر شد.

به گزارش اگزیم نیوز، «قاسم مطلبی» روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: ارزش وزنی کالاهای صادر شده طی پارسال از مرز رسمی پرویزخان در مجموع  ۲ میلیارد و ۵۳۳ هزار و ۸۷۴ تن بود.

وی اظهار داشت: عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی به عراق میوه و تره بار، کاشی و میلگرد بوده است.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: از نظر شاخص های آماری در ۲ ماه پایانی سال گذشته (بهمن و اسفند) شاهد رشد ۱۵ و ۶ درصدی ارزی (دلاری) نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بودیم.

مطلبی گفت: هم اکنون طرح سامان دهی درب خروج صادرات مرز رسمی پرویزخان با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دست اقدام است که پیش بینی می شود تا تیرماه به بهره برداری برسد.

وی گفت: مرحله اول طرح جامع گمرک مرز رسمی پرویزخان با ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه کرد (اعتبار) پارسال به بهره برداری رسید که این طرح در سال ۹۷ وارد فاز اجرایی شد و بزرگترین طرح گمرک از نظر ریالی و شامل بخش های مختلف تجاری و رفاهی و پارکینگ است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

کد خبر 51599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =