وزیر صمت: سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار مگاوات برق در کشور آغاز شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون کشور در بخش صنایع با کمبود برق روبه‌روست است که با هدف رفع این معضل، سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار مگاوات برق در کشور آغاز شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدرضا فاطمی‌امین روز پنجشنبه در نشست با فعالان بخش صنعت و معدن سبزوار افزود: کشور با کمبود ۱۰ هزار مگاوات برق در بخش صنعت مواجه است که برای تامین این نیاز حدود ۱۲ هزار مگاوات سرمایه گذاری از سوی شرکت های بزرگ طی بازه زمانی چهار ساله انجام می شود.

وی با اشاره به تامین منابع آب در بخش صنایع نیز اظهار داشت: هماهنگی های کلان با وزارت نیرو انجام شده که از پساب های واحد شهری در حوزه صنعت استفاده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنین در بودجه  مجلس مصوب شد قیمت گاز برای واحدهای تولیدی معادل نیروگاه های دولتی محاسبه شود.

فاطمی‌امین افزود: به منظور حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی، پرداخت تسهیلات مبتنی بر سامانه جامع تجارت برنامه ریزی و سامانه ۱۲۴ وسیع تر شده تا مشکلات از این طریق منعکس شود.

وی با اشاره به ارتباط دانشگاه با بخش صنعت افزود: دانشگاه نباید مبتنی بر درآمدهای نفت کشور باشد و باید برای شکوفایی بیشتر این عرصه، تحقیق و پژوهش و علم به صنعت متصل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در راستای توسعه تولید، مواردی همچون مواد اولیه، سرمایه در گردش و توسعه بازار در سال جاری عملیاتی می شود و در موضوع تامین مواد اولیه، راهکار این وزارت ورود واحدهای تولیدکننده مواد اولیه صنعتی به بورس کالا است.

فاطمی‌امین افزود: برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی و سرمایه در گردش، پرداخت تسهیلات بر مبنای صورت‌های مالی و تأمین مالی زنجیره‌ای انجام می شود که علاوه بر از بین بردن  انحراف منابع، با تامین مالی زنجیره ای حداقل ۳۰ درصد بازدهی افزایش می یابد.

بازدید از پروژه های صنعتی پارس هستی آسیا و بوستان الیاف پارت و نشست با فعالان بخش صنعت از برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان سبزوار بود.

نخستین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در سال ۱۴۰۱ دیروز چهارشنبه به مقصد خراسان رضوی آغاز شد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

کد خبر 51605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =