صادرات ۳۳۰ میلیون دلار کالا از گمرک مرزی بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: سال گذشته به ارزش ۳۳۰ میلیون دلار کالا از گمرک بیله‌سوار صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش ۴۵ درصدی از لحاظ ارزش پولی داشته است.

به گزارش اگزیم نیوز، صاحبعلی اصغری روز پنج شنبه در گفت و گویی افزود: در سال گذشته ۲۳۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از۳۳۰ میلیون دلار در قالب ۶ هزار و ۷۹۲ اظهارنامه از گمرک مرزی بیله‌سوار صادر شده و از نظر وزنی نیز صادرات ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی عمده‌ترین اقلام صادراتی از این گمرک را سیب‌زمینی، شیشه، کاشی، سرامیک، مصنوعات پلاستیک و مصنوعات فلزی و صنعتی عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۰۶میلیون دلار محصول سیب زمینی در سال گذشته از گمرک بیله سوار صادر شده است.

فرماندار بیله سوار اظهار کرد: در حوزه واردات نیز ۱۸ میلیون دلار کالا وارد کشور شده که از لحاظ ارزش ریالی نسبت به سال ماقبل آن  به میزان ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت‌های مسافری گفت: سال گذشته بیش از ۳۵ هزار مسافر از گمرک بیله سوار تردد کرده‌اند که از این تعداد ۹۸درصد مسافران خارجی بوده اند.

به گفته اصغری مسافران ایرانی به‌ صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس به مقصد باکو و نخجوان تردد کرده اند.

فرماندار بیله سوار همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری جلسه مشترک با مسئولان و مدیران گمرک و پایانه مرزی آستارا خبر داد و افزود: جهت هماهنگی موثر دستگاههای مرتبط این جلسه طی روزهای آتی برگزار خواهد شد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.

کد خبر 51616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =