واردات فناوری نوعی سرمایه‌گذاری در بخش صادرات است

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه تولید به صرفه نیازمند بهره گیری از فناوری روز و بکارگیری ماشین‌آلات پیشرفته است، گفت: هر هزینه‌ای برای بهبود زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی کشور، به نوعی سرمایه‌گذاری است زیرا خیلی زود تمام هزینه‌ها از طریق افزایش فروش و بازارهای صادراتی، جبران می‌شود.

مهرداد عباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در توسعه‌ یافتگی همه بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور، یکی از مهمترین و اصلی‌ترین راه‌ها برای رونق و پیشرفت اقتصادی کشور را توسعه صادرات غیرنفتی عنوان کرد و افزود: در واقع روند اقتصادی کشور باید به شکلی باشد که بخش زیادی از هزینه‌های تولیدی و صنعتی کشور، از منابع سرمایه گذاران خارجی تامین شود.

عماد بیان کرد: تولید با کیفیت و مناسب، یکی از نیازهای اصلی بازار جهانی است اما باید دانست که هر کیفیتی برای هر بازاری مناسب نیست. به عبارت بهتر، کیفیت بنا بر نیازهای یک بازار و ظرفیت‌های آن تعیین می‌شود؛‌ بنابراین کشوری موفق است که بتواند نیازهای واقعی بازارهای جهانی را به تفکیک بشناسد و برای رفع آنها، محصولی متناسب با واقعیت‌های آن بازار تولید کند.

این کارشناس حوزه اقتصادی اظهار داشت: این روند دقیقاً همان سیاستی است که چین در چندین سال اخیر اتخاذ کرده و با تکیه بر آن رشد مثبت اقتصادی را به طور مستمر داشته است.

عباد با بیان اینکه یکی دیگر از نکات صادراتی، بحث تولید به صرفه است، تصریح کرد: اساساً در تجارت، سود در تولید تعیین می‌شود نه در فروش. یعنی هرچه تولید محصولی ارزان‌تر و باصرفه‌تر باشد، منافع مالی آن بیشتر خواهد بود چرا که در بخش فروش از یک قیمت مشخص به بعد نمی‌شود قیمت را بالاتر تعیین کرد، چون بازار ظرفیت پذیرش ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: راندمان تولید داخلی کشور طی سال‌های گذشته با بکارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا و ماشین آلات جدید افزایش یافته که این امر موجب می‌شود ضمن رقابت با کشورهای منطقه بتوانیم جایگاه اصلی خود را پیدا و حفظ کنیم در غیر این صورت دیگر کشورها تمام بازارها را یک به یک در اختیار خواهند گرفت.

کد خبر 51717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =