نقش صنعت برق‌ در رکوردزنی تولید فولادی‌ها

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولاد گفت: بخش عمده‌ای از انرژی مورد نیاز صنعت فولاد کشور از برق تامین می‌شود و بدون شک این حامل انرژی تاثیر بسزایی در رکوردزنی‌های فولاد داشته است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، رضا سیفی‌زاده ضمن اشاره به دستاوردهای صنعت فولاد کشور اظهار داشت: براساس آخرین آمار توسعه و رشد صنعت فولاد، این صنعت در کشور مقام اول را در دنیا به خود اختصاص داده است.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولاد کشور با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر موفقیت‌های صنعت فولاد کشور، گفت: عوامل متعدد در کنار زیرساخت‌های فراوان از جمله مسئله انرژی و در راس آن تامین برق زمینه دستاوردهای صنعت فولاد کشور را به وجود آورده است.

وی در تشریح نقش تامین برق در کسب مقام اول رشد صنعت فولاد در دنیا افزود: بخش عمده‌ای از انرژی مورد نیاز صنعت فولاد کشور از برق تامین می‌شود و بدون شک این حامل انرژی تاثیر بسزایی در رکوردزنی‌های فولاد داشته است.

محدودیت تابستانی برق صنایع فولاد در طول سال جبران می‌شود

‌سیفی‌زاده اضافه کرد: برای مثال در دو هفته ابتدایی سال ۱۴۰۱ صنعت برق ۱۰.۵ درصد بیشتر از سال گذشته به صنعت فولاد برق داده است‌؛ در حال حاضر ۱۶.۳۴ درصد از برق تولید شده کشور به مقصد صنایع فولاد روانه شده و زمینه رکوردزنی تولید فولاد به همراه افزایش ارزآوری در کشور را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ناترازی تولید و عرضه برق در فصل تابستان گفت: ناترازی ایجاد شده در فصل تابستان برای تولید ما محدود کننده است اما اگر در بازه زمانی سالانه به موضوع نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که انرژی مورد نیاز صنعت فولاد به طور کامل تامین شده و محدودیت‌های فصل تابستان در بقیه زمان‌های سال جبران می‌شود.

کد خبر 51786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =