پاکستان قانون نهایی برای تجارت تهاتر با ایران را ابلاغ کرد

وزارت بازرگانی پاکستان در اقدام نهایی برای تقویت تجارت دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، قانون و ضوابط برای عملیاتی کردن "سازوکار تهاتر" میان ۲ کشور را صادر کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، رسانه‌های پاکستانی روز جمعه به نقل از صورت مجلس وزارت بازرگانی و سرمایه گذاری این کشور اعلام کردند که قانون نهایی برای اجرای سازوکار تهاتر با ایران ابلاغ شد.

گفته شده، دولت پاکستان برای اولین بار برای تقویت تجارت با کشورهای منطقه اجازه واردات و صادرات تحت تجارت پایاپای (تهاتر) با ایران را داده است.
براساس قانون و ضوابط جدید وزارت بازرگانی پاکستان، اکنون تبادل رسمی تجارت با ایران با بهره‌گیری از مکانیزم تهاتر امکان پذیر است.

این وزارتخانه گفت: اجرای تهاتر اهمیت فوق العاده‌ای برای افزایش تجارت منطقه‌ای و غلبه بر چالش های ارزی و دیگر مسائل دارد.

سفیر پاکستان در ایران این تصمیم را یک اتفاق خوشایند خواند و گفت: این امر باعث افزایش صادرات پاکستان به ایران به ویژه برنج خواهد شد.

«رحیم حیات قریشی» از بخش خصوصی در پاکستان خواست تا قدم پیش بگذارند و از فرصت جدید استفاده کنند.

اتاق بازرگانی کویته در بلوچستان پاکستان نیز از تصمیم دولت این کشور استقبال و اعلام کرد، انتظار می رود تجارت دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد. پاکستان از طریق این ابتکار مهم تجارت پایاپای به اهداف صادراتی خود با کشورهای همسایه دست می یابد.

گفتنی است، اوایل اسفندماه گذشته عالی ترین کمیته هماهنگی اقتصادی دولت پاکستان در اقدامی جدید با هدف پیشبرد همکاری‌های دوجانبه تجاری با جمهوری اسلامی ایران اجرا و قانون‌مند سازی طرح «تهاتر» میان دو کشور را تصویب کرد.

کد خبر 51790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =