منابع حاصل از افزایش فروش نفت صرف تسویه بدهی‌های دولت قبل شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با منابع حاصل از افزایش فروش نفت بدهی‌ های دولت قبل را بدون استقراض از بانک مرکزی تسویه کرده و مانع از تحمیل تورم به سفره‌های مردم شد.

به گزارش اگزیم نیوز، حسین حسین زاده روز سه شنبه در گفت وگویی در مورد اقدامات دولت برای افزایش فروش نفت، افزود: دولت سیزدهم و وزارت نفت از زمان شروع به کار به دنبال افزایش فروش نفت بودند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به دیپلماسی فعال دولت در حوزه‌های مختلف نفتی، بیان داشت: با سیاست گذاری دقیق دولت در راستای تحقق دیپلماسی انرژی، توسعه قراردادهای نفتی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت و از ظرفیت دانش بنیان‌ها برای تقویت استخراج نفت و توسعه پتروشیمی‌ها و جلوگیری از قطع گاز زمستانی استفاده شد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ فروش روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت بشکه‌ای ۷۰ دلار در دستور کار دولت قرار گرفته است اگر روند افزایش فروش نفت در دولت سیزدهم به همین روال ادامه یابد، دولت به موفقیت‌های چشمگیری دست می‌یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در حوزه دیپلماسی انرژی تعامل بسیار خوبی با همسایگان شروع شده است و با کشورهایی نظیر ترکمنستان، قطر، جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان قراردادهای خوبی منعقد شده است.

وی افزود: در حوزه بین‌الملل قراردادهایی با چین، روسیه و کشورهای بلوک شرق بسته شده که نمایانگر موفقیت دیپلماسی انرژی دولت برای افزایش فروش نفت است.

نماینده مردم لارستان با اشاره به افزایش درآمدهای نفتی گفت: دولت سیزدهم با استفاده از درآمدهای نفتی که از طریق دیپلماسی انرژی به دست آورد، بدهی های دولت قبل را بدون خلق پول و استقراض از بانک مرکزی پرداخت این اقدام موجب شد که کسری بودجه که فشار سنگینی را برای تأمین هزینه‌های جاری و عمرانی دولت ایجاد می‌کرد، کاهش یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: براساس اعلام دولت همچنین بخشی از این درآمد به میزان ۹۶ هزار میلیارد تومان برای تسویه سود اوراق اختصاص یافته و بخشی نیز صرف پرداخت معوقه حق التدریسی‌ها شده که این اقدامات دولت قابل تحسین است.

وی افزود: دولت به صورت دقیق و شفاف، محل هزینه کرد منابع حاصل از فروش نفت را اعلام کرده اقدامات دولت در این زمینه موجب کاهش شتاب رشد تورم شده است.

حسین زاده گفت: ثبات تورمی کنونی نشان می دهد سیاست گذاری خوبی در حوزه فروش نفت انجام شده است. دولت خلق پول های کاذب را نداشته است و بدهی پیمانکاران  را تسویه کرده و برنامه ریزی های خوبی برای توسعه عمرانی کشور دارد.

کد خبر 51924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =