دعوت توریست در مناطق آزاد نیازمند استاندارد سازی بهداشتی و درمانی است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت:‌ در بررسی‌های کارشناسانه‌ای که برای توسعه توریسم سلامت در مناطق آزاد صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که تا این مناطق از سطح بهداشت و درمان مناسب برخوردار نشوند نمی‌توانیم توریست به این مناطق دعوت کنیم

حجت الاسلام محمدعلی زم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از 1500 میلیارد تومان بودجه‌ای که مربوط به مناطق آزاد است امسال حدود 10 تا 12 درصد صرف ارتقای سلامت می‌شود، ضمن اینکه یکی از کارهایی که در مناطق آزاد صورت می‌گیرد ایجاد تسهیلات و شرایط برای حضور بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه هر سازمان منطقه آزاد یک سازمان مستقل دولتی محسوب می‌شود و بی‌ارتباط با سازمان‌های دیگر است، اظهار کرد: هیأت مدیره در هر منطقه‌ای براساس نیازهای آن منطقه در رابطه با اختصاص بودجه تصمیم گیری می‌کنند که امسال نیز حدود 80 میلیارد تومان برای هزینه های ارتقای سلامت در مناطق آزاد در نظر گرفته شده است.

مناطق آزاد ردیف بودجه دولتی برای هیچ موضوعی ندارند

زم در عین حال بیان کرد: مناطق آزاد ردیف بودجه دولتی برای هیچ موضوعی ندارند و باید خودشان درآمدزایی کنند و هیات مدیره نیز بر اساس درآمدهایی که کسب می‌کند اولویت بندی بودجه‌ها را برای انجام برنامه ها و پروژه ها مشخص می‌کند. معاون دبیرخانه شواری عالی مناطق آزاد با بیان اینکه بودجه 80 میلیارد تومانی ارتقای سلامت به جز هزینه های ساخت و تجهیزات است، گفت: هزینه های ساخت و تجهیزات در حوزه سلامت جزو مباحث عمرانی تلقی می‌شود و رقمی که برای آن اختصاص یافته خیلی بالاتر است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر با تلاش‌های صورت گرفته سطح بهداشت و درمان مناطق آزاد ارتقا یافت، افزود: پرداختن به حوزه ارتقای سلامت در دستور کار جدی همه این مناطق است و در مناطق مختلف به تناسب نیازها و زیرساخت‌هایی که دارند برنامه‌های متفاوتی در دستور کار است.

کد خبر 520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =