تسهیلات ۱۲ هزار میلیارد تومانی چینی‌ها برای توسعه پالایشگاه آبادان

بابت طرح توسعه و تثبیت شرکت پالایش نفت آبادان تا پایان سال ۱۳۹۹ مبلغ ۳.۴۸ میلیارد یوآن تسهیلات از محل فاینانس چین (سایناشور) دریافت شده که معادل ۱۲.۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، در راستای سیاست شفاف‌سازی و جلوگیری از گلوگاه‌های فساد، دولت برای اولین‌بار از طریق سازمان خصوصی‌سازی اقدام به انتشار صورت‌های مالی برخی از شرکت‌های دولتی کرد. یکی از شرکت‌های دولتی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.

طبق صورت مالی این شرکت در سال ۹۹، ۱۲ هزار میلیارد تومانی تسهیلات توسط چینی‌ها برای توسعه پالایشگاه آبادان در سه سال پرداخت شده است.

جدول ۱ تسهیلات دریافتی از فاینانس چین برای طرح توسعه و تثبیت شرکت پالایشگاه آبادان در سال‌های مختلف را نشان می‌دهد.

طبق صورت مالی، در سال ۹۸ مبلغی بیش از ۱.۷ میلیارد یوآن چین تسهیلات دریافتی فاینانس چین (سایناشور) با نرخ ۱۹۵۱۲ ریال تسعیر شده است.

در سال ۹۹ نیز مبلغی بیش از ۲.۸ میلیارد یوآن چین تسهیلات دریافتی فاینانس چین (سایناشور) با نرخ ۳۴۸۷۴ ریال تسعیر شده است.

با این حال در بخش دیگری از گزارش صورت مالی شرکت ملی پالایش و پخش اشاره شده است که بابت طرح توسعه و تثبیت شرکت پالایش نفت آبادان تا پایان سال ۱۳۹۹ مبلغ ۳.۴۸ میلیارد یوآن تسهیلات از محل فاینانس چین (سایناشور) دریافت شده است که معادل ۱۲.۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 52201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =