تصمیم دولت برای افزایش تولید داخلی روغن به جای واردات کنجاله

انجمن صنفی صنایع روغن‌کشی ایران اعلام کرد: با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام بخشی از ذخایر راهبردی کنجاله را از طریق واردات دانه های روغنی تامین می کند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران، در راستای تامین ذخائر راهبردی کشور و اجرای سیاست های کلان دولت سیزدهم مبنی بر توسعه اشتغال و افزایش تولید داخل و همچنین ایجاد ارزش افزوده برای کشور مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام به جای واردات کنجاله با استفاده از پتانسیل کارخانجات روغن‌کشی، دانه روغنی سویا وارد کشور کند.

براساس این طرح، کنجاله استحصالی از واردات دانه از طریق شرکت پشتیبانی امور دام در سامانه بازارگاه توزیع شده و روغن استحصالی نیز در اختیار شرکت بازرگانی دولتی قرارخواهد گرفت تا ضمن تامین ذخایر راهبردی، بخشی از نیاز بازار روغن نباتی از این طریق تامین شود.

بنابر این گزارش در جلسه کارگروه تنظیم بازار دولت قبل در خرداد ماه ۱۴۰۰ تصویب شد تا ۳۰۰ هزار تن دانه روغنی سویا توسط شرکت بازرگانی دولتی برای تامین ذخایر راهبردی روغن خام و کنجاله سویا وارد کشور شود که متاسفانه با کارشکنی های صورت گرفته تا کنون این مصوبه اجرایی نشده بود.

کد خبر 52227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =