تحقق سیاست‌های سند ملی آمایش سرزمین در افق بودجه کشور

معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان گفت: سازمان برنامه و بودجه با تمام توان آمادگی دارد تحقق سند ملی آمایش سرزمین را در افق بودجه کشور محقق سازد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری، نشست تحلیل، تبیین، ارائه سند ملی آمایش سرزمین و برنامه هفتم توسعه کشور با حضور سید حمیدرضا پورمحمدی و سید مهدی پاکذات, مدیران و پژوهشگران مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد.

معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان گفت: اکنون زمان دقیق حرکت به سمت تحقق سیاست های سند ملی آمایش سرزمین است، سازمان برنامه و بودجه با تمام توان آمادگی دارد تحقق سند ملی آمایش سرزمین  را در افق بودجه کشور محقق سازد.

پورمحمدی با اشاره به  نظام نامه برنامه هفتم توسعه افزود: از اینکه مرکز پژوهش های توسعه و آینده  نگری  توانسته است تا این حد به فرایندهای تهیه و تدوین برنامه هفتم در سازمان کمک رسانی کند تشکر می کنم و امید وارم با تلاش و نگاه نقادی شما حرکت صحیح تر و بهتری در توسعه و پیشرفت کشور اتفاق افتد.

در ادامه رئیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری درباره  اهمیت این جلسه و ارائه سند ملی آمایش سرزمین و همچنین تبیین روند کاری مرکز در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور نکاتی را ارائه کرد.

پاکذات افزود: هماهنگی ایجاد شده بین سازمان برنامه و بودجه  و مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به گونه ای توسعه پیدا کند که همکاران سازمان همواره از حضور یک اتاق فکر پویا، همدل و متعهد در کنار خود احساس آرامش داشته باشند. 

وی اضافه کرد: تمام تلاش مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری  بی تردید ارائه خدمات پژوهشی با بالاترین کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن  مورد نیاز سازمان  است.

مهرداد کاشف نیز در این نشست گفت: اصلی ترین اهداف آمایش این است که بتواند به تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی، تدوین و انطباق اسناد منطقه‌ای، استانی و بخشی، طراحی سازوکارهای به روزرسانی و ترویج در افکار عمومی  بپردازد. 

سرپرست گروه پژوهشی آمایش سرزمین افزود: مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری  و دست‌اندرکاران آمایش به عنوان بازیگر اصلی  باید ایفای نقش کنند.

همچنین  گرائی نژاد، سرپرست گروه پژوهشی توسعه امور بخشی و محیط زیست به مطالعات مرکز درباره  برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد، گفت: نظام نامه برنامه هفتم توسعه با استفاده از مطالعات دقیق و علمی و با مشارکت  کارشناسان  آماده می شود.
گفتنی است؛  این جلسه روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

کد خبر 52259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =