دولت با حمایت از تولیدکنندگان انتظارات مصرف‌کنندگان را برآورده می‌کند

یک کارشناس اقتصادی گفت: با حمایت از تولیدکننده، کالا با قیمت منطقی و کیفیت مناسب تولید می‌شود، اما در صورت بی‌توجهی و عدم حمایت، تولیدکننده تبدیل به صحنه‌گردان می‌شود و این بی‌توجهی را با تولید بی‌کیفیت و قیمت بالا پاسخ خواهد داد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، «مهدی صادقی شاهدانی» با تاکید بر ریشه‌یابی و حل مشکلاتی که در زمینه تولید محصول ایجاد می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه در کشور تولید از لحاظ تئوریک به شکلی که باید باشد نیست و هنوز مقام تولیدکننده و حمایت از او برای بسیاری از افراد به نحو مطلوب تعریف نشده است.

وی افزود: کرامت و احترامی که شایسته تولیدکننده است در کشور دیده نشده یا کمتر دیده شده و طبیعی است که با این حجم از بی توجهی تولیدکننده هم تمایلی به تولید نداشته باشد.

صادقی شاهدانی عنوان کرد: با حمایت از تولیدکننده، کالا با قیمت منطقی و کیفیت مناسب تولید می‌شود ولی در صورت بی‌توجهی و عدم حمایت، آنجا که تولیدکننده تبدیل به صحنه‌گردان می‌شود این بی‌توجهی را با تولید بی‌کیفیت پاسخ خواهد داد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: تولیدکننده با مسائل زیادی روبرو است. مشکلات قانونی حل نشده در رابطه با تولید، یا نداشتن رفتار شایسته با تولید کننده در مراجعه به بانک، عدم حمایت و یا پرداخت دشوار تسهیلات باعث شده تولید کننده وظایف خود را به درستی انجام ندهد. دولت باید با حمایت از تولید انتظارات مصرف کنندگان داخلی را هم برآورده کند.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی تولیدکنندگان، گفت: بی ثباتی در مسائل قانونی یکی از چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان است. تولیدکننده در ابتدای سال با یک قانون، در اواسط سال با یک قانون دیگر و در اواخر سال بازهم با قانون دیگری مواجه بوده که این امر باعث سردرگمی تولید کننده شده است.

اقتصاد مقاومتی صادرات محور است نه واردات محور

به گفته صادقی شاهدانی؛ بخش‌نامه‌های متعدد که بدون توجه به شرایط تولید از طرف دولت تدوین می‌شود تولیدکننده را با نااطمینانی از فضای اقتصادی کشور مواجه کرده است. برخی قوانین دست و پا گیر که کسی هم متوجه آن ها نیست به حوزه گمرک وارد شده که باعث می‌شود محصول تولیدکننده در گمرک متوقف شود و تولید کننده نمی داند برای رفع مشکل به کجا مراجعه کند.

این قتصاددان و استاد دانشگاه با بیان اینکه شاخص تولید، بازار سرمایه است، عنوان کرد: رشد تولید باعث مثبت شدن قیمت سهام می‌شود در واقع شاخص رشد تولید و سودآوری شاخص بورس است.

وی در مورد تعریف اقتصاد مقاومتی هم گفت: اقتصاد مقاومتی صادرات محور است نه واردات محور، در واقع رشد تولید در رشد صادرات خلاصه می‌شود. این رشد منجر به اشتغال زایی و کنترل تورم می‌شود.

کد خبر 52262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =