اهمیت ترانزیت در دیپلماسی اقتصادی و سیاست همسایگی دولت سیزدهم

وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت ترانزیت در دیپلماسی اقتصادی و سیاست همسایگی دولت گفت: وزارت امور خارجه پیگیری‌های لازم را با مقام‌های ذیربط برای کمک به رفع برخی تنگناها و کاستی‌ها به عمل خواهد آورد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به همراه جمعی از مدیران راه‌آهن ج.ا.ا. در نشستی مشترک در وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان را در جریان آخرین تحولات و دستاوردهای حوزه ترانزیت ریلی کشور قرار دادند.

وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت ترانزیت در دیپلماسی اقتصادی و سیاست همسایگی دولت، از مدیر عامل و کلیه دست اندرکاران راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش‌های گسترده برای ارتقا جایگاه ترانزیتی کشور قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان همچنین بر ادامه حمایت قاطع وزارت امور خارجه از این تلاش‌ها در راستای دیپلماسی اقتصادی و اهمیت ترانزیت تاکید و تصریح کرد که وزارت امور خارجه پیگیری‌های لازم را با مقام های ذیربط برای کمک به رفع برخی تنگناها و کاستی‌ها به عمل خواهد آورد.

در این نشست مدیرعامل راه آهن به رشد چشمگیر جابه جایی کالای ترانزیتی در شش ماهه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره و بر اهتمام راه آهن در عملیاتی کردنِ حداکثریِ امکانات و ظرفیت‌های بالقوه صنعت حمل و نقل ریلی کشور تاکید کرد.

صالحی همچنین گزارشی از آخرین اقدامات در راستای ساخت حلقه‌های مفقوده ریلی در کریدور شمال - جنوب از جمله راه آهن رشت - آستارا و راه آهن چابهار - زاهدان را به وزیر امور خارجه ارائه کرد.

در این جلسه همچنین معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و معاون بهره برداری راه آهن نیز توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های مربوط به تسهیل ترانزیت ریلی در سرخس و اینچه برون و حمل و نقل چندوجهی در بنادر شمالی کشور ارائه کردند.

در پایان مقرر شد جلسات دوجانبه راه آهن و وزارت امور خارجه تداوم داشته باشد و همچنین موضوعات مورد بحث در این جلسه در «کارگروه ملی دیپلماسی حمل و نقل و ترانزیت» نیز دنبال شود.

کد خبر 52263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =