مصوبه ۱۰ گانه دولت برای مدیریت بازار کالاهای پایه ابلاغ شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مدیریت بازار کالاهای پایه مصوبه ۱۰ گانه‌ای را در دستورکار قرار داده که در بند ۳ نسبت به عرضه تلفیقی پتروشیمی‌ها با الگوی بورس کالا موافقت شده است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوبه‌های بیستمین جلسه مدیریت بازار کالاهای پایه را اعلام کرد که در بند ۳ به واردات و عرضه تلفیقی محصول‌های پتروشیمی مشابه الگوی عرضه تلفیقی ورق فولادی در بورس کالا تاکید شده است.

در بند ۳ این مصوبه‌ که از سوی مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد، آمده است: انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با کلیات واردات و عرضه تلفیقی کالاهایی که دارای کمبود عرضه هستند، مشابه الگوی عرضه تلفیقی ورق های فولادی در بورس کالا موافقت کرده و مقرر شد قبل از برنامه ریزی برای واردات و عرضه تلفیقی محصول‌های پتروشیمی، جلسه ای با محور دفتر صنایع پتروشیمیایی و پلیمری برگزار و موضوع جمع بندی و عملیاتی شود.

همچنین در بند ۸ این مصوبه آمده است: مطابق مصوبه‌های قبلی تنظیم بازار و کارگروه مدیریت بازار که قیمت پایه میلگرد در بورس کالا را ۱۱ درصد بالاتر از قیمت کشف شده شمش در نظر گرفته اند، قیمت پایه تیرآهن در بورس کالا نیز ۱۴ درصد بالاتر از قیمت کشف شده شمش فولادی در نظر گرفته شود.

علاوه بر این، در بند ۷ این مصوبه‌ مقرر شد برای تعیین قیمت پایه کالاهای زنجیره فولاد نظیر سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولادی با ارائه پیشنهاد از سوی صاحب نظران و فعالان حوزه، مشابه میلگرد درصدی از قیمت کشف شده، موضوع بررسی و در کارگروه مطرح و تصمیم گیری شود.

کد خبر 52276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =