رشد ۲۶.۷ درصدی صادرات ایران به چین در ۲ ماهه نخست ۲۰۲۲

ایران در ۲ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، رقمی معادل یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون دلار صادرات نفتی و غیرنفتی به چین داشته که ۲۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد داشته است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اگزیم‌نیوز، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به تجارت کالایی ایران و چین در ۲ ماهه نخست امسال پرداخت و نوشت: ایران در این مدت بیش از یک میلیارد و ۶۳ میلیون دلار کالای غیرنفتی و ۱۴۲.۶ میلیون دلار نفت به چین صادر کرده است.

صادرات غیرنفتی ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۲ نسبت به صادرات ۹۵۰ میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل از آن ۱۱.۹ درصد بیشتر است.

از سوی دیگر ایران در ۲ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ تنها ۱.۱۶ میلیون دلار نفت به چین صادر کرده بود که این رقم برای سال جاری به ۱۴۲.۶ میلیون دلار افزایش یافته و ۱۲۳ برابر شده است.

واردات ایران از چین نیز در این مدت برابر با یک میلیارد و ۳۳۱ میلیون دلار بوده است. واردات ایران در این مدت تنها ۰.۲ درصد از واردات کشور نسبت به سال ۲۰۲۱ رشد را نشان می‌دهد.

با اینکه تراز تجاری ایران و چین ۱۲۴.۷ میلیون دلار منفی و به سود چین بوده اما این رقم ۶۶ درصد از تراز تجاری ۳۷۶ میلیون دلاری منفی مدت مشابه سال قبل بهتر بوده است.

کد خبر 52278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =