صالح آبادی: درآمد ارزی حاصل از صادرات نفت وصول شده است

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه درآمدهای ارزی حاصل از صادرات به‌ویژه حوزه نفتی وصول شده است، گفت: حتی اگر برجام هم نباشد، تامین ارز در کشور به نحو مناسبی انجام خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز، علی صالح‌آبادی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران  درباره نوسانات اخیر بازار ارز، گفت: درآمدهای ارزی کشور در مقایسه با سال گذشته بهتر شده است.

وی افزود: درآمدهای ارزی حاصل ازصادرات‌ به‌ویژه صادرات نفتی وصول شده است و در همین فروردین ماه اوضاع خوبی در حوزه درآمدهای ارزی شاهد بودیم.

رئیس بانک مرکزی درباره تاثیر توافق یا عدم توافق با طرف‌های۱+۴ بر بازار ارز ایران،گفت: رقم‌های اعلام شده برای آینده قیمت ارز، صحیح و کارشناسی نیست و این رقم‌ها برای تحت تاثیر گذاشتن ثبات بازار ارز است.

وی با طرح این پرسش که آیا در سه سال تحریمی گذشته ارز کشور تامین نشده است؟ ادامه داد: دولت سیزدهم ظرفیت تولید نفت و فرآورده‌های آن را به دوران قبل از تحریم‌ها بازگردانده است.

صالح آبادی یادآور شد: در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و تمامی درآمدهای فروش نفت وصول می‌شود بنابر این حتی اگر برجام هم نباشد، تامین ارز در کشور به نحو مناسبی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در بازار ارز نخواهیم داشت.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز در فروردین ماه امسال، وضعیت را خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه نسبت به سال گشته در زمینه تخصیص ارز به جایگاه ارزشمند و قابل قبولی دست یافته‌ایم.

صالح‌آبادی همچنین تصریح کرد:  بازار متشکل ارزی وضعیت خوبی دارد و در سامانه نیما قیمت‌ها از ثبات خوبی برخوردار است. بنابراین در زمینه تامین منابع ارزی هیچ مشکلی نداریم.

وی درباره چگونگی وصول مطالبات ارزی بلوکه شده، گفت: مطالبات خود را از کشور انگلیس وصول کردیم و حتی از آن پول استفاده شده است.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: نسبت به بقیه وجوه مسدودی هم به مرور زمان اطلاع رسانی می‌شود اما در مجموع روند کار به خوبی پیش می‌رود.

کد خبر 52322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =