تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان ارز به نهاده‌های دامی/ نهاده در سامانه بازارگاه عرضه شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران از تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان ارز ویژه نهاده‌های دام و طیور برای فصل بهار ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: نهاده از شب گذشته در سامانه بازارگاه در حال بارگذاری و عرضه شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، «مجتبی عالی» روز چهارشنبه افزود: براساس پیگیری‌های وزیر جهادکشاورزی معادل ۳ هزار میلیارد تومان ارز برای نهاده‌های دام و طیور تخصیص یافت که ارز تخصیصی برای فروردین ماه امسال واریز شد و از  شب گذشته نهاده در سامانه بازارگاه بارگذاری و عرضه شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به اینکه فعلا برای تخصیص ارز مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: نهاده های مورد نیاز ماه‌های اردیبهشت و خردادماه واحدهای طیور و دامداران نیز به تدریج در سامانه بازارگاه عرضه خواهد شد.

وی اضافه کرد: این میزان تخصیص ارز برای نهاده‌های جو، ذرت و سویا برای سه نخست امسال است.

عالی گفت: نهاده‌های دامی همچنان طبق نرخ مصوب سال ۱۴۰۰ بارگذاری و عرضه خواهد شد، به طوری که اکنون قیمت هر کیلوگرم جو یک هزار و ۹۰۰ تومان، ذرت یک هزار و ۹۰۰ تومان و سویا سه هزارو ۴۰۰ تومان در بنادر کشور است که با هزینه کرایه حمل و نقل به استان‌ها ارسال و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

روز گذشته «حبیب اسدالله نژاد»  مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفته بود از روز هشتم فروردین ماه نهاده در سامانه بازارگاه عرضه نشده و برخی از مرغداران ۵۰ روز است که نهاده‌ دولتی دریافت نکرده‌اند.

کد خبر 52325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =