۱۰۰درصد اعتبار مورد نیاز پروژه‌ راه‌آهن رشت-کاسپین و آزادراه رشت تامین شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تامین ۱۰۰ درصدی اعتبار مورد نیاز پروژه راه آهن رشت - کاسپین و هشت کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت - قزوین خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان سال جاری بهره‌برداری می شوند.

به گزارش اگزیم نیوز، خیرالله خادمی روز چهارشنبه در بررسی مشکلات و روند پیشرفت پروژه های مهم به‌ویژه پروژه های راه آهن رشت- کاسپین و  باقیمانده آزادراه رشت- قزوین با قدردانی از رئیس جمهور و استاندار برای تزریق مالی به موقع برای این پروژه ها، افزود: این۲ پروژه در مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان لحاظ شد و به طور کامل اعتبارات مورد نیاز خود را دریافت کردند. 

وی با بیان اینکه تامین مصالح پروژه ها در استانهای شمالی دشوار است، اظهار داشت: در حال حاضر عمده این پروژه انجام شده و می توانیم در ماههای آینده شاهد اتصال دریای شمال به دریای جنوب و آخرین حلقه این کریدور باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مسیر ترانزیت کالاها را از لحاظ هزینه و زمان کاهش می دهد، افزود: اهمیت این مسیر ریلی آنقدر زیاد است که تعدادی از کشورها نیز منتظر بهره برداری سریعتر از این مسیر هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خواستار همکاری مسئولان استان برای تهیه مصالح با کیفیت این پروژه برای اجرای آن در زمان موعد شد.

خادمی همچنین با اشاره به هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت۰- قزوین گفت:  حدود ۹۰ درصد این مسیر پل و تونل است که این امر در زمان بر بودن آن تاثیر داشته است.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان ادامه طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی از سال ۹۸ شروع شده است.

راه آهن رشت -کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر است که در ۲ قطعه اجرایی می شود. قطعه نخست مسیر ریلی به طول ۱۷ کیلومتر و قطعه دوم ۱۸ کیلومتر  است .

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

همچنین آزادراه رشت - قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود که هشت کیلومتر آن که عمدتا پل و تونل است، هنوز به بهره برداری نرسیده است.

کد خبر 52330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =