ارتباط کسب‌وکارها، کاهش تعرفه‌ها و تسهیل نقل و انتقالات مالی، ۳ راهکار افزایش مراودات ایران و اندونزی

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ارتباط میان کسب‌وکارهای دو کشور، کاهش تعرفه‌ها در تجارت ترجیحی و تسهیل نقل و انتقالات پولی و مالی را سه راهکار افزایش مراودات تجاری با اندونزی برشمرد.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سیدرضا فاطمی‌امین» در حاشیه نشست با نایب‌رئیس مجلس نمایندگان اندونزی در امور صنعت و توسعه در جمع خبرنگاران افزود: در وهله نخست باید ارتباط میان کسب‌وکارهای دو کشور را برقرار کنیم، دو ملت نیز روابط مشترک و عمیقی باهم دارند، اما حلقه مفقوده ما ارتباط کسب‌وکارهای دو کشور با یکدیگر است که باید برقرار شود.

آمادگی ایران برای کاهش تعرفه‌ها در تجارت ترجیحی با اندونزی

وی کاهش تعرفه‌ها در تجارت ترجیحی را از دیگر محورهای افزایش مراودات دو کشور دانست و اضافه‌کرد: باید تعرفه‌های تجاری را به‌شدت کاهش دهیم تا حجم روابط اقتصادی از رقم کنونی بالاتر رود و در این حوزه آماده کاهش تعرفه‌ها در تجارت ترجیحی هستیم.

وزیر صمت تسهیل نقل و انتقالات پولی و مالی را محور سوم راهکارها دانست و اضافه‌ کرد: هرچند به علت تحریم‌ها محدودیت‌هایی در این زمینه ایجادشده، اما از سوی دیگر فرصت‌های بسیار خوبی نیز برای ما فراهم‌شده است.

وی با اشاره به تجارت ۱۰۰ میلیارد دلاری کشور در سال گذشته بدون احتساب نفت، بیان‌داشت: این حجم از تجارت با روش‌ها و فرصت‌هایی مانند تهاتر که تحریم پیش روی ما قرار داد، انجام‌شده است.

فاطمی‌امین بابیان این‌که اقتصاد دو کشور مکمل یکدیگر است، تصریح‌کرد: اگر این سه محور را به‌سرعت مدنظر قرار دهیم، روابط اقتصادی و مبادلات تجاری نیز به‌سرعت افزایش خواهد یافت.

کد خبر 52548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =