چهار دستاورد بازار مالی ایران در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل مرکز مالی ایران گفت: راه اندازی پایگاه جامع آموزش بازار سرمایه، راه اندازی محیط آزمون، راه اندازی پایگاه داده های تحقیقاتی، ایجاد سامانه تخصصی اشتغال در بازار سرمایه چهار دستاورد بازار مالی ایران در سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، سمینار تخصصی جایگاه سرمایه انسانی در افق پیش‌روی بازار سرمایه با حضور مدیرعامل مرکز مالی ایران، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار و فعالان بازار سرمایه عصر دیروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن همایش شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.

سجاد موحد مدیرعامل مرکز مالی ایران در این سمینار تخصصی بیان کرد: یکی از رسالت های ما در مرکز مالی ایران پرورش نیروهای متخصص برای بازارهای مالی بویژه بازار سرمایه است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵۲ دوره آموزشی در مرکز مالی ایران طراحی، تدوین و استانداردسازی شد که بیش از ۱۸ هزار دانش پذیر بهره بردند.

موحد افزود: در سال ۱۴۰۰ شاهد ۴ دستاورد مهم برای مرکز مالی ایران بودیم. اولین دستاورد راه اندازی پایگاه جامع آموزش بازار سرمایه بود که در این پایگاه تلاش کردیم سازگاری را فراهم آوریم که هرآنچه برای برگزاری کلاس آموزشی و...نیاز است، فراهم شود.

سجاد موحد افزود: از اساتید و صاحبان دانش درخواست می کنیم ما را در قوی کردن این سامانه کمک کنند، محتوای آموزشی و لینک های خود را با نام خود و در صفحه آموزشی خود منتشر کنند.

وی در ارتباط با دومین دستاورد مرکز مالی ایران گفت: ایجاد محیط آزمون در آذر ۱۴۰۰ محقق شد. همچنین کمیته تخصصی در مرکز مالی تشکیل و کمیته های کسب و کار تعیین تکلیف شد. از تمام کسانی که ایده، ابزار و یا نوآوری جدیدی در حوزه فناوری، کسب و کار جدید دارند ارسال کنند، بعد از بررسی و گذراندن مراحلی، این ایده ها را می توانند در بازه زمانی ۶ ماهه اجرایی کنند و در نهایت به شکل گسترده و برگزار و اجرا شود.

مدیرعامل مرکز مالی ایران سومین دستاورد این مرکز را راه اندازی پایگاه داده های تحقیقاتی ایران عنوان کرد و گفت: در این پایگاه تلاش شده اطلاعات داده های مالی به دانشجویان ارائه شود و این گروه در کنار پژوهش ها و ...از این پایگاه نیز ستفاده کنند.

وی چهارمین دستاورد این مرکز مالی را ایجاد سامانه تخصصی اشتغال در بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: مدیریت استعداد و سرمایه انسانی از جمله مهمترین دغدغه هاست. به مدیریت استعداد آن طور که باید و شاید توجه نشده و بازار سرمایه در حال دست و پنجه نرم کردن با این موضوع است. ایجاد سامانه تخصصی اشتغال می تواند در بازار سرمایه مفید باشد.

بهنام محسنی مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن در سمینار تخصصی جایگاه سرمایه انسانی در افق پیش روی بازار سرمایه گفت: افراد متخصص در توسعه تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی هر روز نقش پر رنگ تری پیدا می کنند.

محسنی با اشاره به اهمیت تلفیق دانش و تجربه در بازار سرمایه گفت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید ارتباط قوی و بهینه باشد.

وی بیان کرد: استفاده از مهارت های بین رشته ای از اهمیت بسیاری برخوردار است. میان رشته ای بودن یک نقطه مهم برای توسعه بازار سرمایه است.

علی عباس کریمی معاون توسعه بورس اوراق بهادار چالش های نیروی انسانی در بازار سرمایه را شامل موضوعات آموزش و به‌روزرسانی دانش کارکنان، وجود فرصت های شغلی برون شرکتی و برون مرزی، خود اشتغالی، بهداشت و سلامت نیروهای انسانی متخصص عنوان کرد.

وی مهارت های جدید مورد نیاز نیروهای انسانی را شامل موارد زیر دانست:

-توانایی طراحی و بازبینی الگوریتم های معاملانی، نظارتی، تحلیلی و...

-طراحی سامانه های هوشمند پیش معاملاتی، معاملاتی، نظارتی، پسامعاملاتی، تحلیلی در بازار سرمایه با استفاده از فناوری های نوین بویژه هوش مصنوعی

-تسلط بر جدیدترین استانداردهای مورد نیاز برای طراحی و زیرساخت های فنی و فناوری های نوین

- آشنایی با انواع روش های حفظ امنیت کاربران در بسترهای نوین معاملاتی

- توانایی گردآوری ذخیره و تحلیل کلان داده ها با استفاده از روش های مختلف تحلیل آنها

-طراحی سیستم خبره برای پردازش های سنگین با سرعت بالا

-متخصصان نرم افزارهای متن برای بکارگیری توانمندی های روش های یادگیری ماشین

وی گفت: با توسعه روزافزون، کاربرد فناوری های نوین در بازارهای مالی بیشتر شده و نیاز کمتری به نیروی انسانی سنتی وجود دارد. همچنین متخصصین مالی که دارای سطح تخصص بالایی هستند تمایلی برای همکاری با شرکت های فعال در این حوزه ندارند. بنابراین برای رقابت در فضای کسب و کار جدید شرکت ها مجبور به سرمایه گذاری در حوزه فناوری های نوین هستند.

معاون توسعه بازار بورس اوراق بهادار بیان کرد: به زودی نیازمند حضور بیشتر نیروهای مسلط به فناوری های نوین در بازار سرمایه خواهیم بود و تقاضا برای نیروهای انسانی به شکل سنتی کاهش می یابد.

وی بیان کرد: آموزش و سرمایه گذاری برای به‌روزرسانی دانش نیروی انسانی نقشی مهم در رقابت در این حوزه خواهد داشت.

کد خبر 52816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =