۴ میلیون مشاغل سال گذشته کمتر از کارمندان مالیات دادند/ کسب‌وکارهایی با پرداخت یک میلیون تومان مالیات!

یک کارشناس حوزه مالیات با اشاره به عدالت مالیاتی اعلام کرد: ۴ میلیون مودی مشاغل سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند که به طور میانگین هر مودی ۴ میلیون تومان پرداخته و مالیات عمده آنها کمتر از یک میلیون تومان بوده است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، «وحید عزیزی» پژوهشگر مسائل اقتصادی در فضای مجازی نوشت: ۴ میلیون مودی مالیاتی مشاغل در کشور داریم که در واقع همه مودیان به جز شرکت‌ها و کارمندان حقوق‌بگیر (اعم از تمامی مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، پزشکان، وکلا، کارگاه‌ها و...) هستند.

وی افزود: این ۴ میلیون مودی مشاغل سال گذشته سرجمع ۱۷ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند؛ یعنی به طور میانگین هر مودی ۴ میلیون تومان که پرداختی عمده آنها کمتر از یک میلیون تومان بوده است.

این کارشناس حوزه مالیات ادامه داد: سازمان امور مالیاتی اطلاعات متقنی در اختیار دارد، اما با وجود افزایش قیمت‌های شدید سال گذشته و با توجه به ملاحظه شرایط کرونایی، ضرایب سود را نصف کرده و تعدیلات مختلفی در نظر گرفته است و فقط اندکی به این مالیات‌های نزدیک به صفر افزوده که داد ذی‌نفعان درآمده است.

عزیزی در ادامه با طرح چند سوال، اضافه کرد: آیا جامعه کارمندان کشور راضی هستند، سازمان امور مالیاتی مشابه گذشته با این وضعیت پرداخت مالیات مشاغل کنار بیاید؟ آیا شرکت‌های تولیدی راضی هستند فشار بیشتری تحمل کنند، اما اصناف یک چندم مالیات حقه را نپردازند؟ واقعاً عمده این کسب‌وکارها سودشان کمتر از حقوق یک کارمند است؟

کد خبر 53393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =