خروج بورس از مسیر اصلی تحت تاثیر اقدامات دولت قبل

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: معاملات بورس در دو سال گذشته تحت تاثیر دعوت‌های مکرر مردم توسط مسوولان دولت قبل قرار گرفت و این رویکرد، زمینه‌ساز خروج این بازار از مسیر اصلی خود و نیز ضرر و زیان سنگین مردم در بازار سرمایه شد.

به گزارش روز سه‌شنبه اگزیم نیوز از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «حمیدرضا فولادگر» به کمک سازمان بورس و دولت سیزدهم در راستای بهبود روند معاملات بورس اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاطم‌های شدیدی که در چند وقت گذشته در بازار ایجاد شد، اکنون شاهد وجود ثبات نسبی در معاملات بورس هستیم.

وی با بیان اینکه تا چند سال گذشته معاملات بورس به‌صورت متعادل در حال حرکت بود و روند معقولی را در پیش گرفته بود، افزود: با توجه به وجود چنین روندی در بازار، اما طی دو  سال گذشته و تحت تاثیر دعوت‌های مکرر مردم توسط مسوولان دولت قبل زمینه خروج این بازار از مسیر اصلی خود و نیز ضرر و زیان سنگین مردم در بازار سرمایه فراهم شد.

فولادگر با اشاره به انتظارات سنگین از معاملات بازار سرمایه در میان سرمایه‌گذاران تأکید کرد: این امر باعث شد تا سرمایه‌گذاران تحت تاثیر کوچک‌ترین نوسانی به‌سرعت اقدام به رفتارهای هیجانی و نیز خروج شتابانه از بازار سرمایه کنند، این مساله را نمی‌توان برای بازار سرمایه مثبت ارزیابی کرد و به طور حتم تبعات سنگینی را با خود به همراه خواهد داشت.

مشاور وزیر اقتصاد ادامه داد: افزایش انتظارات افراد نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه فقط محدود به دولت قبل در سال ۹۸ نمی‌شود، بلکه چنین اتفاقی در اواخر دولت دهم نیز رخ داد که این امر به دلیل نوسانات موجود در بازار ارز بود و سبب خاطرات بد سرمایه‌گذاران نسبت به ورود سرمایه‌هایشان در بورس شد.

وی معتقد است در دوره‌های قبل تحت تاثیر صعود قیمت ارز، ارزش سهام شرکت‌های بورسی با افزایش همراه و منجر به خروج معاملات بازار از مسیر درست شد.

فولادگر به مشکلات حاکم در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: نگاه سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه در دو  سال گذشته به دلیل رشد بی‌مهابای شاخص بورس تغییر کرده و چنین تصوری در بین آنها ایجاد شد که به‌محض ورود سرمایه‌های خود به این بازار می‌توانند در مدت‌زمان کوتاه، بازدهی کلانی را از این بازار به دست آورند، درحالی‌که چنین تصوری از این بازار درست نیست و سرمایه‌گذاران باید نگاه خود را به این بازار تغییر دهند تا بتوان شاهد روزهای معقول در این بازار باشیم.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: یکی از معضلات اصلی ایجاد شده در معاملات سال گذشته بورس، فروش سرمایه‌های ضروری مردم و نیز ورود آنها به این بازار بود که به دلیل رشد خارج از عرف بازار وارد این بازار کردند و چنین تصوری داشتند که با توجه به عدم دانش کافی از این بازار باز هم قادر به بازدهی کلان از این بازار نسبت به دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری هستند.

وی تاکید کرد: بورس در همه جای دنیا سبدی از سهام با قواعد خاص است که افراد مشتاق برای سرمایه‌گذاری در بورس باید به دنبال سهام درست از این بازار باشند.

کد خبر 53422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =