احتمال تعطیلی سه ماهه فولادسازان خصوصی با محدودیت های تامین برق

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، بخشنامه‌های صادره از طرف شرکت‌های برق منطقه‌ای به تولیدکنندگان فولاد کشور را خلاف انتظار دانسته و به احتمال تعطیل شدن سه ماهه فعالیت کارخانه‌های تولیدکننده فولاد به‌ویژه در بخش خصوصی هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، سید رسول خلیفه‌سلطانی به سیدرضا فاطمی امین، با اشاره به عقب ماندگی ۶ میلیون تنی فولاد از برنامه خود در سال ۱۴۰۰ و تحمیل زیان حدود چهار میلیارد دلاری به این صنعت در نتیجه اعمال محدودیت های تامین انرژی، آمده است: باید با در نظر گرفتن تدابیر کارشناسی، محدودیت تامین برق در کشور میان همه صنایع توزیع شود تا کارخانه‌های فولادی کشور متحمل خسارات کمتری شوند.

بر اساس این گزارش در ادامه این نامه آمده است: در پیگیری‌های انجام شده نیز اعلام می‌شود، این محدودیت‌ها با توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت اعمال شده است که اگر چنین باشد، جای تعجب و تاسف فراوان دارد! جای سوال اساسی است که چرا دیماند (تقاضای برق) خریداری شده هر یک از کارخانه‌های تولیدی مبنا قرار نگرفته و میزان مصرف، آن هم در شرایط رکود بازار در اسفند ۱۴۰۰، مبنای اعمال محدودیت قرار گرفته است؟

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه نامه خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت می افزاید: کاهش تولید فولاد موجب افزایش قیمت محصولات پایین دستی مانند لوازم خانگی، لوله و پروفیل، ساختمان و حتی خودرو خواهد شد؛ از این رو با توجه به لزوم تنظیم بازار داخلی و در عین حال توسعه صادرات فولاد کشور در شرایط تحریمی و نیاز ارزی کشور، درخواست ما این است ترتیبی اتخاذ شود که به اصلاح فوری محدودیت‌های اعمالی تامین برق اقدام شود.

گفتنی است براساس ابلاغیه‌های صادر شده، مصرف برق واحدهای فولادی در بازه زمانی ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه با محدودیت مصرف بر اساس جدول مشخص ابلاغی شرکت‌های برق منطقه‌ای روبرو خواهد بود. ضمن اینکه شرکت‌های برق هشدار داده‌اند براساس مصوبه کاهش مصرف برق صنایع، در صورت رعایت نشدن سهیمه‌های ابلاغی توسط مشترکان، علاوه بر افزایش بهای برق تا دوبرابر تعرفه موجود، برای مصرف برق مازاد بر سهمیه تعیین شده، با اعلام قبلی، به قطعی برق واحد اقدام خواهد شد.

کد خبر 53437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =