مشاغل با فروش بیشتر از ۴.۸ میلیارد تومان باید اظهارنامه مالیاتی بدهند

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: مقرر شد مشاغلی که میزان فروش آنها بیشتر از مبلغ ۴.۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بوده است باید نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: امروز (۱۸ خردادماه) جلسه‌ای با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس و مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی، نمایندگان اتاق اصناف ایران، اتاق اصناف تهران و هیات امنای بازار تهران برگزار و تصمیماتی در خصوص نحوه اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل (صنفی) اتخاذ شد.

براساس این گزارش، با توجه به بالا بودن نسبت سودآوری فعالیت برخی از صاحبان مشاغل امور صنفی از جمله مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، لوازم صوتی و تصویری، تلفن همراه و پوشاک تعدیل لازم در نسبت مذکور ایجاد شد.

همچنین برای پرونده‌های مشارکت مدنی با توجه به نصاب تبصره ماده ۱۰۰ برای هر یک از شرکای به طور جداگانه نصاب مذکور در فعالیت شغلی منظور شد.

نسبت سودآوری فعالیت که در اجرای مقررات آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۱۹ قانون مالیات‌های مستقیم تعیین شده است، برای اطلاع عموم در دسترس قرار گیرد.

مؤدیانی که با توجه‌ به میزان فروش، بالاتر از نصاب مذکور در تبصره ماده ۱۰۰ برای عملکرد سال ۱۴۰۰ (مبلغ ۴.۸ میلیارد تومان) قرار می‌گیرند، نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

براساس اطلاعیه چند روز گذشته سازمان امور مالیاتی، سقف فروش کالا و خدمت مشمول تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم به ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم یعنی ۴۸ میلیارد ریال افزایش یافت.

سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که با عنایت به شرایط سخت کرونایی حاکم بر مشاغل و کسب‌وکارها در سال ۱۴۰۰ و به منظور تسهیل پرداخت مالیات برای این گروه از مودیان مالیاتی، سازمان امور مالیاتی کشور با استفاده از ظرفیت قانونی تبصره ماده ۱۰۰ کوشیده است تا بخش بزرگی از صاحبان مشاغل بتوانند بدون ارائه اظهارنامه و مستندات مربوط به درآمد و هزینه خود، مالیات عملکرد ۱۴۰۰ را به صورت مقطوع بپردازند.

کد خبر 53459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =