ابلاغیه بورس کالای ایران درباره حساب وکالتی مشتریان

بورس کالا در اطلاعیه‌ای از لزوم انجام امور تسویه قراردادها با استفاده از حساب‌های وکالتی مشتریان از فردا (چهارشنبه اول تیر ماه) خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از کالاخبر، در اطلاعیه سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای آمده است: تسویه مالی معاملات فیزیکی داخلی از فردا اول تیر ماه صرفا از طریق حساب‌های وکالتی مشتریان انجام می‌شود.

در این نامه اشاره شده است: پیرو این تصمیم از فردا نمایش کد شناسه واریز برای تسویه قراردادها از سامانه عملیاتی کارگزاری (BrokerSystem) حذف می‌شود.

همچنین شرکت‌های سیستم مدیریت سفارشات OMS و اتوماسیون حسابداری کارگزاری Back dffice باید نسبت به عدم نمایش شناسه واریز در سامانه‌های ارایه اطلاعات به مشتریان و شرکت‌های کارگزاری اقدام کنند.

علاوه براین درخصوص انجام تراکنش‌ها از محل تسهیلات بانکی باید درخواست مشتری پیوست نامه درخواست کارگزار برای مدیریت تسویه و پایاپای جهت تصمیم گیری و دریافت شناسه واریز، پس از خرید ارسال شود.

در بند دیگری از این نامه ذکر شده است: در رابطه با مشتریانی که امکان افتتاح حساب وکالتی را ندارند نظیر ارگان‌های نظامی و نهادهای دولتی، کارگزار باید درخواست مشتری را در پیوست نامه خود برای مدیریت بازرسی و امور اعضا ارسال و پس از تایید نسبت به اخذ شناسه واریز از مدیریت تسویه و پایاپای اقدام کند.

ابلاغیه بورس کالای ایران درباره حساب وکالتی مشتریان

کد خبر 53808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =