بندر امام خمینی(ره) در بخش ترانزیت کالا با سرمایه‌گذاران همکاری می‌کند

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: زمینه مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ بخش خصوصی به منظور افزایش حجم ترانزیت کالا و غلات در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد.

به گزارش اگزیم نیوز، مهران میدری روز چهارشنبه بیان کرد: منطقه ویژه منطقه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) زمینه تعامل و همکاری مشترک با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را بیش از پیش فراهم کرده و این موضوع می‌تواند فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به حوزه ترانزیت کالا و غلات شود.

وی ادامه‌داد: هم اکنون بخش قابل توجهی از ظرفیت‌ بندر امام خمینی(ره) به ترافیک یک طرفه(واردات کالاهای اساسی)اختصاص داده شده، در صورتی که امکان فعال شدن ترافیک ۲ طرفه در این بندر با محوریت ترانزیت کالا نیز وجود دارد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوری خوزستان اضافه‌کرد: باتوجه به وضعیت جهانی، ترانزیت غلات از مسیر این بندر، فعالیت خوبی برای رشد اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

میدری گفت: به صاحبان کالا و همچنین سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود که از ظرفیت‌های موجود برای فعالیت بیشتر در بخش ترانزیت کالا از این بندر استفاده کنند.

سه پایانه مکانیزه غلات در بندر امام خمینی(ره) ساخته می‌شود

وی همچنین به انعقاد چهار قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۴ هزار میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: سه مورد از این قراردادها مربوط به ساخت سه پایانه مکانیزه غلات است که بهره‌برداری از آنها نوع تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از کشتی‌ها را در این بندر متحول می‌کند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: با بهره‌برداری از پایانه‌های مکانیزه، مدت زمان توقف کشتی‌ها در اسکله و تخلیه آنها ۵۰ درصد نسبت به شرایط فعلی کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: یکی از این پایانه‌ها تا پایان امسال، و ۲ پایانه دیگر تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسند.

وی فعالیت پایانه‌های مکانیزه غلات در بندر امام خمینی(ره) را زمینه‌ساز  افزایش مزیت‌های اقتصادی بیشتر در منطقه دانست و گفت: این پایانه‌ها، مزیت‌های اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را در تخلیه کالاهای اساسی و سرمایه‌گذاری در زنجیره‌ تامین کالاهای مذکور ۲ چندان می‌کند.

حدود ۷۰ درصد حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) در جنوب استان خوزستان و شمال غرب خلیج فارس وارد می‌شود.

پارسال حدود ۱۷میلیون تن کالاهای اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شد که در مقایسه با سال پیش از آن ۲۱درصد افزایش داشت.

کد خبر 53846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =