رشد ۶۵.۳ درصدی صادرات ایران به هند

ایران در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۲ رقمی معادل ۲۴۲.۵ میلیون دلار کالای نفتی و غیرنفتی به هند صادر کرده که ۶۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اگزیم‌نیوز، براساس آماری که معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران منتشر کرده، ایران در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۲ (از دهم دی ماه ۱۴۰۰ تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) رقمی معادل ۲۴۲.۵ میلیون دلار صادرات نفتی و غیرنفتی به هند داشته است که این رقم در مقایسه با صادرات ۱۴۶.۷ میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل از آن، ۶۵.۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

این آمارها نشان می‌دهند که ۶۴.۵ میلیون دلار از این رقم مربوط به صادرات فصل ۲۷ (صادرات نفتی) و ۱۷۸ میلیون دلار نیز مربوط به صادرات غیرنفتی است.

صادرات نفت ایران به هند در چهار ماهه نخست ۲۰۲۲ در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل از آن که تنها ۱۴.۱ میلیون دلار بود، افزایشی ۴.۶ برابری را نشان می‌دهد. با این حال این حجم از صادرات نفت ایران در مقایسه با سال‌های قبل از تحریم، ناچیز است.

صادرات غیرنفتی ایران به هند نیز ۳۴.۲ درصد در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ رشد یافته است.

ایران همچنین در این مدت ۶۳۱.۲ میلیون دلار از این کشور کالا وارد کرده که این رقم در مقایسه با واردات ۴۴۴.۷ میلیون دلاری سال قبل از آن ۴۲ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

براساس این گزارش، تراز تجاری ایران با هند کماکان منفی و به سود هند است. تراز تجاری ایران و هند در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی منفی ۳۸۸.۷ میلیون دلار بوده است که ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

تراز تجاری دو کشور در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۱ منفی ۲۹۸ میلیون دلار به سود هند بود.

کد خبر 53928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =