در وضعیت فعلی هرگونه افزایش قیمت خودرو موجب تنش در بازار می شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: در وضعیت فعلی هر افزایش قیمتی حتی اگر بحق باشد قطعا بازار را دچار تنش می کند و به همان نسبت نیز قیمت حاشیه بازار بالا می رود.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، علی جدی در رابطه با نظرات اخیر خودروسازان کشور مبنی بر زیان دیده بودن آنها در طرح فروش خودرو، افزود: در وضعیت فعلی هر افزایش قیمتی حتی اگر بحق باشد و واقعا هم هزینه های خودروسازان بالا رفته باشد، قطعا بازار را دچار تنش می کند و به همان نسبت نیز قیمت حاشیه بازار بالا می رود.

وی اظهار داشت: حرف ما هم همیشه این بوده که گفتیم شما رقابت ایجاد کنید نیازی نیست که قیمت را دولت تعیین کند و قیمت آزاد و در اختیار خود خودروسازان باشد، ولی بحث واردات نیز حتما آزاد باشد و اجازه واردات داده شود که حداقل عملا رقابت داخلی و بین المللی شکل بگیرد. وقتی قیمت هم اینگونه باشد دیگر نیاز نیست مته به خشخاش بگذارند به عبارتی این که قیمت را کنترل می کنند و آن هم مثل یک تولیدکننده می تواند تولید خود را انجام دهد و قیمت گذاری کند و اگر خارج از عرف هم بود مثل همه تولیدکنندگان دیگر سازمان حمایت می تواند ورود کند.

وی گفت: ولی تا زمانی که این شرایط وجود دارد کمترین افزایش قیمت اشکال ایجاد می کند و لذا باید اصل مساله حل شود و دولت کمک کند تا بخشی از محل واردات تامین شود که خود به خود حساسیت خودروسازان داخلی کمتر شده و آن زمان می توانند هم روی قیمت و هم روی کیفیت تصمیم گیری کنند.

کد خبر 54085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =