وزیر اقتصاد: احیای سرمایه گذاری های بزرگ از عوامل اصلی نقشه راه این وزارتخانه است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: احیای سرمایه گذاری های بزرگ و پروژه های پیشران یکی از عوامل مهم نقشه راه این وزارتخانه است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، سیداحسان خاندوزی در پیامی ویدئویی به همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری کرمان افزود: این استان به دلیل همگرایی خوبی که بین سیاستگذاران و نیروهای اقتصادی وجود داشته طی چند دهه گذشته در رشد سرمایه گذاری، تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال و کاهش خام فروشی موفق بوده است.

وی ادامه داد: اما همچنان ظرفیت هایی بالقوه زیادی در این خطه وجود دارد و امیدواریم در این همایش به همرسانی سرمایه گذاران و فرصت ها کمک ویژه ای کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: مساله به همرسانی فرصت های سرمایه گذاری از یک سو و اشخاص حقیقی و حقوقی توانمند و علاقمند برای نقش آفرینی در فرصت های سرمایه گذاری حائز اهمیت ویژه ای است.

وی گفت: در راستای معرفی فرصت ها و حمایت عملی و واقعی از سرمایه گذاران کاستی های زیادی داریم و علی رغم پتانسیل های مالی و فنی در بخش خصوصی کشور از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده نشده است.

خاندوزی اظهار داشت: نرخ تشکیل سرمایه ثابت ناخالص طی دهه گذشته در اقتصاد ایران به حوالی صفر نوسان کرده و ضعیف ترین دوره های سرمایه گذاری اقتصادی را در دهه ۱۳۹۰ شاهد بودیم که البته نقش آفرینی سرمایه گذاری دولتی و سرمایه گذاری بانک ها در فعالیت های پیشران و مولد نیز در این دهه به حداقل رسیده بود.

وی یادآور شد: ظرفیت های بالقوه بسیار بالایی در استان کرمان وجود دارد و اشارات بسیار خوبی به امکان های سرمایه گذاری وجود داشته است.

وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد در این همایش به هم رسانی سرمایه گذاران و فرصت ها توجه بیشتری صورت گیرد و در این وزارتخانه نیز از طریق سازمان سرمایه گذاری و مشوق های مورد نیاز در حوزه  های مختلف مانند تسهیل در ترخیص گمرکی کالاها، توسعه منطقه ای در استان کرمان و سایر استان ها بهره مند شود. 

وی گفت: حمایت ویژه وزارت اقتصاد و دارایی در این خصوص قطعی خواهد بود و امید است که نتیجه این همایش منجر به ثمر نشستن ظرفیت ها باشد و هم تولید و ارزش افزوده بیشتری داشته باشد و اشتغال بیشتری نیز به دنبال داشته باشد.

همایش دو روزه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان تا امروز با افتتاح نمایشگاهی با همین هدف در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی (هایتک) در مسیر کرمان - ماهان در حال برگزاری است.

کد خبر 54440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =