توزیع یک میلیون و ۷۵ هزار تن کود یارانه‌ای میان کشاورزان

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از توزیع یک میلیون و ۷۵ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در نزدیک به چهار ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ در سطح کشور خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، «حمید رسولی» افزود: در سال جاری با وجود چالش‌های بین‌المللی در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را تدارک دیده‌ایم که طی نزدیک به چهار ماهه ابتدای سال جاری حدود یک میلیون و ۷۵ هزار تن آن بین استان‌های کشور توزیع شده که این مقدار ۲۲ درصد نسبت به همین مدت زمان در سال قبل رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار داشت: برنامه ابلاغی سال جاری تامین، تدارک و توزیع سه میلیون و ۳۴۰ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم انتظار می‌رود صددرصد برنامه ابلاغی را اجرایی شود.

رسولی با بیان این که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در سراسر کشور تاکنون ۳۲ درصد برنامه ابلاغی به انجام رسیده است، گفت: بدین ترتیب علاوه بر توزیع کود موردنیاز کشاورزان، مقدار بیش از ۵۸۲ هزار تن ذخیره راهبُردی انواع کودهای کشاورزی است که با توجه به شرایط کشور، ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است.

وی افزود: هیچ مشکلی در تامین کود موردنیاز کشاورزان وجود ندارد و به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورزان به ۳۵۰۰ کارگزار تامین نهاده‌های کشاورزی این شرکت در سراسر کشور واصل شود، کود کشاورزی تحویل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خاطرنشان کرد: با عنایت به کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در ابتدای سال و استقبال کشاورزان از مصرف این کودها در سال جاری، قطعاً سال پرمصرفی را در استفاده از کودهای کشاورزی داریم و امیدواریم که به همین نحو، کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی نیز ارتقا یابد.

کد خبر 54442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =