ارتباط میان ایران و بلاروس موفق و مکمل خواهد بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه اجلاس مشترک ایران و بلاروس برگزار خواهد شد، گفت: ارتباط میان ایران و بلاروس موفق و مکمل خواهد بود و می‌تواند بخشی از نیازهای ما و این کشور را تامین کند.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از شاتا، سید رضا فاطمی امین در جمع خبرنگاران، در مورد حجم ۴۰ میلیون دلاری تبادلات مالی میان ایران و بلاروس، اظهار داشت: حجم مبادلات بسیار پایین است در حالی که ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور مکمل یکدیگر هستند، به‌عنوان مثال ما یک کشور معدنی هستیم که ذخایر معدنی بالایی و شرکت‌های معدنی توانمندی داریم، اما در زمینه قاچاق معدنی مشکلاتی وجود دارد، این در حالی است که بلاروس یکی از کشورهای صنعتی به شمار می‌رود که در زمینه تولید ماشین‌آلات صنعتی بسیار پیشرفته است و حجم بالایی از صادرات و بازار جهانی را در اختیار دارد.

وی با بیان آنکه پیشنهاد ما این است که دو کشور محصولاتی را مشترکا تولید کنند نه اینکه صرفاً واردکننده تجهیزات از بلاروس باشیم، ابراز امیدواری کرد: در تجهیزات معدنی و پزشکی شرکت‌های ایرانی و بلاروسی سرمایه‌گذاری‌های مشترک داشته باشند تا بخشی از نیازهای دو کشور در این زمینه تامین شود و ارتباطات دو طرف عمق یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش بینی کرد: طی دو تا سه هفته آینده اجلاس مشترک ایران و بلاروس در این کشور تشکیل شود، اگرچه ما از چند ماه گذشته کار را در آنجا آغاز کرده و زمینه‌های همکاری را پیشنهاد داده‌ایم که طرف بلاروسی هم این کار را انجام خواهد داد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در سفری که به بلاروس انجام خواهد شد به یک نقشه راه عملیاتی برسیم، گفت: اتفاقاتی که اخیراً در منطقه به وجود آمده باعث شد فرصت‌های بیشتری میان ۲ کشور ایجاد شود، ضمن آنکه ارتباط میان ایران و بلاروس موفق و مکمل خواهد بود و می‌تواند بخشی از نیازهای ما و این کشور را تامین کند.

کد خبر 54451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =