چالش‌های اساسی صنعت خودروهای سنگین و نیمه سنگین بررسی شد

نشست «بررسی چالش‌های اساسی صنعت خودروهای سنگین و نیمه سنگین» با حضور مسئولان ذیربط و کارشناسان این صنعت در محل مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، چندی پیش انجمن خودروسازان کشور و جمعی از تولیدکنندگان خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در نامه‌ای به رئیس جمهور ضمن تشریح مشکلات مربوط به افزایش تولید خودرو و ایجاد اشتغال در صنعت خودروسازی، پیشنهاداتی را در این زمینه مطرح کردند.

در این نامه راهکارهایی نظیر رفع مشکل گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری، تمدید اعتبار گواهینامه‌های سازمان ملی استاندارد، نوسازی ناوگان فرسوده تجاری، باری و مسافری کشور و ... مطرح شده بود.

در همین راستا و به منظور بررسی این راهکارها، مرکز بررسی‌های استراتژیک ضمن دعوت از فعالان صنعت خودرو و نیز مسئولان نهادهای مربوطه، نشستی را  روز چهارشنبه با عنوان «بررسی چالش‌های اساسی صنعت خودروهای سنگین و نیمه سنگین» برگزار کرد.

در ابتدای این نشست، سیدجواد سادات فریزنی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در سخنانی ضمن اشاره به نامه فعالان حوزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین به رئیس جمهور گفت: در این زمینه تلاش کردیم با دعوت از فعالان این حوزه از یک سو و نمایندگان دولت و مجلس از سوی دیگر، بستری را برای گفت وگوی مستقیم و طرح مسائل و ارائه راهکارها فراهم کنیم. از این‌رو نشست حاضر با حضور فعالان این حوزه و نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ادامه این نشست راهکارهای ارائه شده در نامه فعالان صنعت خودرو به رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضران در نشست نقطه نظرات خود را درباره این راهکارها ارائه کردند.

در پایان این نشست محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ضمن جمع‌بندی مسائل مطرح شده، بر اهمیت ایجاد تعادل در سمت عرضه و تقاضا و نیز اصلاح برخی قوانین مرتبط در این رابطه تاکید کرد و گفت: همانطور که در این جلسه اشاره شد، چه‌بسا با اصلاح برخی از قوانین جاری، بسیاری از مسائل و مشکلات موجود برطرف شود.

وی بر ضرورت تداوم این نشست‌ها تاکید کرد و افزود: با تهیه گزارشی جامع که شامل مسائل و راهکارهای پیشنهادی مشخص باشد، این امکان فراهم است تا ضمن ارائه آن به رئیس جمهور، دستور عملیاتی شدن آنها را برای ابلاغ به وزارتخانه‌ها اخذ کنیم. مرکز بررسی‌های استراتژیک هم این آمادگی را دارد تا این جلسات را تا حصول نتیجه و نیز تحقق آن پیگیری کند.

کد خبر 54452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =