دولت سیزدهم با تصمیمات شجاعانه، خودتحریمی‌ها را رفع کرد/ بانک مرکزی دولت قبل باعث افزایش مشکلات اقتصادی شد

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه با تاکید بر اینکه بانک مرکزی دولت قبل باعث افزایش مشکلات بسیاری شده بود، گفت: دولت سیزدهم با تصمیمات شجاعانه خود، تحریم‌های داخلی را برداشت و بخش خصوصی قدردان شهامت و جسارت دولت و بانک مرکزی در رفع خودتحریمی‌های تجاری است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، «مهرداد سعادت» اظهار داشت: طی سال‌های گذشته بانک مرکزی به‌گونه‌ای عمل کرد که مشکلات بسیاری را برای تجارت کشور به همراه داشت، اما در دولت سیزدهم اقدامات به‌گونه‌ای بوده که تغییرات مثبت و خوبی در رفع موانع رخ داد و کاملاً محسوس است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی دلسوز اقتصاد کشور است و دولت باید از نظرات فعالان اقتصادی استفاده لازم را کند، گفت: بانک مرکزی در دولت سیزدهم بر اساس پیشنهادهای بخش خصوصی در زمینه تجارت، اقدام به رفع موانع کرده است تا فرصت‌های طلایی از دست رفته، بار دیگر در دسترس تجار قرار بگیرد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه با بیان اینکه اقدامات اقتصادی دولت سیزدهم را مثبت ارزیابی می‌کنیم، افزود: فعالان اقتصادی قدردان شهامت و جسارت دولت و بانک مرکزی در صدور بخشنامه‌های جدید است که باعث رفع موانع تجاری شد.

سعادت همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور ترکیه به ایران در هفته آینده، تاکید کرد: در این دیدار باید مسائلی برای توسعه تجارت بین دو کشور مطرح شود تا با توجه به اولویت داشتن تجارت با همسایگان، مبادلات با ترکیه نیز رشد یابد.

وی با بیان اینکه باید مشکلات شرکت‌های سرمایه‌گذار ترک در ایران مورد بررسی قرار بگیرد،‌ اظهار داشت: موضوع تجارت ترجیحی ایران و ترکیه که موافقت‌نامه آن در سال‌های گذشته به امضا رسید باید مورد توجه قرار بگیرد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه افزود: با اقدامات دولت قبل در ایجاد محدودیت‌های تجاری، مبادله حدود ۱۰۰ قلم از کالاهای ذکرشده در توافق‌نامه با ترکیه ممنوع شد و این بخش بدون تکلیف و بی‌نتیجه رها شده است.

سعادت گفت: از سوی دیگر به دلیل مشکلات ایجاد شده در این بخش، تجار ترک باقی کالاهای ایرانی را خریداری نمی‌کردند و برای تبادل محصولات با موانعی مواجه شد.

وی با بیان اینکه عملیاتی کردن موافقت‌نامه ترجیحی ایران و ترکیه، حجم تجارت میان دو کشور را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد،‌ گفت: برای حل این مشکلات نیاز به تشکیل منظم کمیسیون مشترک دو کشور هستیم که در سال‌های اخیر فعال نبوده است.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه با تاکید بر اینکه تجارت دو کشور با رفع موانع توسعه خواهد یافت، افزود: برگزاری منظم کمیسیون مشترک ایران و ترکیه نقطه عطفی در مبادلات دو کشور خواهد بود.

کد خبر 54453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =