تأمین مالی شرکت‌ها میانگین ۲۰ روز کاری زمان می‌برد

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس گفت: تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه به صورت میانگین ۲۰ روز کاری زمان می‌برد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از سنا، مرتضی چشان اظهار داشت: در حال حاضر میانگین زمان مورد نیاز برای بررسی و صدور موافقت اصولی تامین مالی متقاضی توسط سازمان بورس از زمان تکمیل مدارک ۱۴ روز و میانگین زمان طی شده به‌منظور صدور مجوز نهایی انتشار اوراق بدهی ۲۰ روز کاری است.

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در صورت تسریع در تکمیل و ارائه مدارک توسط متقاضی، این زمان کمتر خواهد شد که این موضوع نیازمند اهتمام متقاضی تامین مالی نسبت به انجام به موقع فرآیندهای انتشار اوراق است.

این مقام مسئول با اشاره به مزیت‌های تأمین مالی از طریق بازار سرمایه گفت: یکی از مزایای تامین مالی از طریق بازار سرمایه، سررسید بلندمدت این ابزار تامین مالی است که این زمان تا ۵ سال می‌تواند باشد. بازه زمانی بلندمدت به شرکت‌ها فرصت می‌دهد تا با توجه به بازپرداخت اصل اوراق در پایان عمر اوراق، امکان سرمایه‌گذاری و کسب بازدهی بیشتر در طی عمر اوراق و همچنین فرصت بیشتر برای تامین وجه مورد نیاز به‌منظور تسویه اصل اوراق در سررسید را داشته باشند. بلندمدت بودن زمان اوراق، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری بلندمدت را نیز برای سرمایه گذاران و خریداران اوراق فراهم می‌کند.

وی سایر مزایای تامین مالی از بازار سرمایه را نرخ پایین هزینه تأمین مالی و همینطور مبلغ بالای تامین مالی نسبت به سایر منابع تامین مالی دانست.

چشان با اشاره به تنوع ابزارهای تامین مالی موجود در بازار سرمایه عنوان کرد: شرکت‌ها می‌توانند با توجه به هدف تامین مالی و نیازمندی‌های خود، انواع اوراق از جمله اوراق اجاره را منتشر کرده و هم از منافع دارایی در اختیار خود بهره ببرند و هم با تزریق نقدینگی تامین شده از محل تامین مالی صورت گرفته به پشتوانه دارایی مبنای انتشار اوراق، بیش از پیش از ظرفیت‌های دارایی‌های شرکت منتفع شوند.

کد خبر 54576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =