افزایش ۴۷ برابری صادرات نفت ایران به چین

صادرات نفتی ایران به چین در پنج ماهه نخست سال جاری میلادی به ۳۵۰ میلیون دلار رسیده که نسبت به صادرات ۷.۴ میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل از آن، افزایشی ۴۷ برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اگزیم‌نیوز، معاونت بررسی‌های اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به تجارت کالایی ایران و چین در پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۲ پرداخت و نوشت: مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران به چین در این مدت (۱۰ دی ماه ۱۴۰۰ تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۱) برابر با ۳ میلیارد و ۱۹۲ میلیون دلار بوده که ۲۶ درصد از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بیشتر است.

صادرات نفتی ایران به چین (فصل ۲۷) ۳۵۰ میلیون دلار و صادرات غیرنفتی ایران هم ۲ میلیارد و ۸۴۲ میلیون دلار اعلام شده است.

مجموع صادرات ایران به چین در پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۱ برابر با ۲ میلیارد و ۹۴۶ میلیون دلار بود.

مجموع واردات ایران از این کشور نیز در این مدت برابر با ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار بوده که ۱۱ درصد افزایش را نسبت به رقم ۲ میلیارد و ۹۴۶ میلیون دلاری پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.

با این حال کماکان تراز تجاری ایران و چین برای ایران منفی و معادل ۸۸ میلیون دلار است با این حال این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رشدی ۷۹ درصدی داشته است. این تراز در پنج ماهه نخست سال گذشته میلادی منفی ۴۱۱ میلیون دلار بود.

این گزارش می‌افزاید که صادرات نفتی ایران به چین در ماه مه سال ۲۰۲۲ به تنهایی ۲۰۵ میلیون دلار بوده است. با این حال صادرات غیرنفتی ایران به این کشور در این ماه افتی ۱۰ درصدی داشته است.

صادرات ایران به چین در ماه آوریل هم ۵۵۵ میلیون دلار اعلام شده است.

کد خبر 54612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =