صالح‌آبادی: معامله با روبل و ریال از روز گذشته آغاز شده است

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به انجام معملات روبل و ریال بین ایران و روسیه گفت: از روز گذشته این نوع معامله شروع شد و کار بزرگی است که صادرکنندگان می‌توانند ارز خود را در بازار توافقی با نرخ عرضه و تقاضا عرضه کرده و روبل خود را بفروشند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه)دولت درباره انجام معاملات روبل و ریال بین ایران و روسیه، اظهار داشت: از روز گذشته این نوع معامله شروع شد و کار بزرگی است که صادرکنندگان می‌توانند ارز خود را در بازار توافقی با نرخ عرضه و تقاضا عرضه کرده و روبل خود را بفروشند.

وی افزود: با این توافق حجم معاملات افزایش می‌یابد و فقط ارز دلار بین دو کشور نخواهد بود.

رییس کل بانک مرکزی گفت: در بازار متشکل ارزی قرار است صادرکنندگان ایرانی که به روسیه کالا صادر می‌کنند و روبل به دست می‌آورند بتوانند ارز صادراتی خود را به نرخ توافقی در بازار متشکل ارزی ارائه کنند، از طرف دیگر، متقاضیان این ارز بتوانند ارز مورد نیاز خود را از این بازار تهیه کنند.

رییس شورای پول و اعتبار گفت: عمده متقاضیان ارز روبل در بخش خدمات مانند دانشجویان و همچنین واردکنندگان تجهیزات ارز روسیه هستند، در حال حاضر ۵ هزار دانشجوی پزشکی ایرانی در روسیه مشغول تحصیل هستند که می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از بازار متشکل تهیه کنند.

وی اضافه کرد: برخی کشورهای آسیای میانه که با روبل معاملات خود را انجام می‌دهند نیز می‌توانند ارز مورد نیاز را به نرخ توافقی از بازار متشکل ارزی تهیه کنند.

کد خبر 54619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =