صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی در حوزه ارتباطات به روسیه و اوراسیا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته از این پس شرکت‌های ایرانی، محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های صنایع مخابراتی، نرم‌افزار و سخت‌افزار را به روسیه و حوزه اورآسیا صادر خواهند کرد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اینستاگرامی خود نوشت: از روز پنجشنبه (۳۰تیر) به مسکو آمده‌ام. قبل از آن نیز هیأتی متشکل از چند معاون تخصصی وزارت ارتباطات و نمایندگانی از ۳۶ شرکت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مذاکره با هم‌ترازان و هم‌قطاران خود و آماده‌سازی بستر افزایش روابط تجاری و اقتصادی به روسیه آمده‌اند.

وی افزود: البته مذاکرات مجازی بین شرکت‌های ایرانی و روسی از دو ماه پیش آغاز شده بود و اکنون این شرکت ها در نشست‌های رو در رو، به توافقات عملیاتی دست پیدا کرده‌اند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: برای نخستین‌بار است که مجموعه‌ای از بزرگترین شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با پشتیبانی وزارت ارتباطات تا مرحله توافق نهایی با شرکت‌های متناظر روسی در زمینه تبادل دانش و فناوری و صدور کالاها و خدمات ارتباطی و فناوری پیش رفته‌اند.

زارع‌پور تصریح کرد: با عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته از این پس شرکت‌های ایرانی، محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های صنایع مخابراتی، نرم‌افزار و سخت‌افزار را به روسیه و حوزه اورآسیا صادر خواهند کرد. شرایط فعلی بازار بین‌المللی و منطقه‌ای ارتباطات و فناوری اطلاعات به گونه‌ای رقم خورده که ضریب موفقیت شرکت‌های ایرانی را در این بازارها دوچندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تا اینجای سفر با رئیس آژانس فدرال رگولاتوری ارتباطات و رسانه‌های جمعی و وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات روسیه دیدار و مذاکره داشته‌ام. از پارک علوم و فناوری «اسکولکووا» در مسکو نیز دیدن کردم و با ظرفیت این مجموعه عظیم دانش‌بنیان آشنا شدم. به اتفاق وزیر ارتباطات روسیه شاهد امضای چند سند همکاری مهم میان دو وزارتخانه و شرکت‌های خصوصی دو طرف بودیم.

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه تا امروز ۴ سند همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی و یک سند نیز بین دو وزارتخانه به امضا رسیده است، اعلام کرد: با امضای این اسناد، همکاری‌های دوجانبه در حوزه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» توسعه می‌یابد و مسیر حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در بازار روسیه و به تبع آن در بازار اورآسیا هموار می‌شود. به تدریج جزییات دستاوردهای این سفر را برایتان خواهم گفت.

کد خبر 54680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =