رشد ۶۳ درصدی صادرات ایران به ترکیه

صادرات ایران به ترکیه در پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۶۳ درصدی داشته و به یک میلیارد و ۳۹۷ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند تجارت ایران و ترکیه طی پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی (از دهم دی ماه ۱۴۰۰ تا دهم خردادماه) پرداخت و نوشت: صادرات نفتی و غیرنفتی ایران در این مدت به یک میلیارد و ۳۹۷ میلیون دلار رسید که نسبت به رقم ۸۵۸ میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل، رشدی ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

ایران در این مدت یک میلیارد و ۳۶۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی به ترکیه صادر کرده که ۶۳ درصد بیشتر از ۸۴۱ میلیون دلار پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۱ است.

همچنین صادرات نفتی ایران هم از ۱۶.۶ میلیون دلار در پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به ۲۹.۸ میلیون دلار در پنج ماهه نخست ۲۰۲۲ رسیده است.

همزمان میزان واردات ایران از ترکیه هم رشدی ۲۱.۲ درصدی داشته است.

براساس آمارهای منتشر شده توسط اتاق بازرگانی تهران، ترکیه در پنج ماهه نخست ۲۰۲۲ رقمی معادل ۹۵۳ میلیون دلار به ایران صادرات داشته که این رقم ۲۱.۲ درصد بیشتر از ۷۸۶ میلیون دلار مدت مشابه سال ۲۰۲۱ است.

تراز تجاری هم در این مدت برای ایران مثبت و معادل ۴۴۴ میلیون دلار بوده که رشدی ۶ برابری را در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.

کد خبر 54689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =