ایران در توسعه تجارت با ارمنستان موفق عمل کرده است

رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام اینکه در سال گذشته ۲٫۳ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی داشتیم، گفت: با توجه به هدف گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه در دولت، در این زمینه با کشور ارمنستان موفق عمل کرده‌ایم.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، «علیرضا پیمان پاک» در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ارمنستان به عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران و مهم‌تر از آن کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا یکی از اهداف دولت سیزدهم برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری است.

وی با اشاره به سفر وزیر صمت به ارمنستان، افزود: مذاکراتی در زمینه توسعه روابط در بخش‌های صنعت، معدن، شهرک‌های صنعتی مشترک، صدور خدمات فنی و مهندسی و همکاری مشترک برای توسعه تجارت با کشورهای ثالث در حوزه اوراسیا مورد توافق قرار گرفته است.

رییس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: توسعه مراکز تجاری، ایجاد شعبه‌های دائمی و ارائه سرفصلی از خدمات شامل بازاریابی، ضمانت تجاری، تسهیل مراودات مالی و تهاتر در کشورهای هدف در برنامه سازمان توسعه تجارت قرار دارد که در ارمنستان به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم.

پیمان پاک در خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی، گفت: در دولت گذشته مسیر توسعه تجارت خدمات فنی و مهندسی کاهش داشته است، اما در دولت سیزدهم این موضوع موردتوجه قرار گرفته به طوری که در سال گذشته ۲٫۳ میلیارد دلار صادرات در این بخش انجام شد.

وی افزود: توسعه بازارها در این بخش از سوی دولت در حال پیگیری است که با رفع موانع گسترده موجود می‌توانیم به توسعه این بخش کمک کنیم تا با بهبود شرایط در پایان دولت سیزدهم بتوانیم به رقم هشت میلیارد دلار که در سال ۹۲ تجربه کرده بودیم، دست یابیم.

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در این زمینه نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله بانک مرکزی داریم تا با در دست گرفتن پروژه‌های بزرگ، بتوانیم حتی فراتر از اهداف تعیین شده، صادرات را تجربه کنیم.

کد خبر 54773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =