پیگیری وزارت نیرو برای فروش برق با مکانیزم بورس

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو درصدد است به زودی فروش برق با مکانیزم بورس و با نظام عرضه و تقاضا انجام شود.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، «علی اکبر محرابیان‌» با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم هم در مجلس و هم در دولت برنامه توسعه‌ای ۳۵ هزار مگاواتی نیروگاه‌ها به عنوان یک برنامه چهار ساله اعلام شده است، افزود: پایه و اساس سرمایه‌گذاری در این زمینه بخش خصوصی است که برنامه ریزی‌های مربوط به آن برای سال اول انجام و بخش قابل توجهی از نیروگاه‌ها وارد چرخه تولید کشور شده‌اند و خوشبختانه طبق برنامه پیش رفته است.

وی با بیان آنکه وزارت نیرو از حضور بخش خصوصی در این حوزه به شدت استقبال و حمایت می‌کند، درباره نرخ فروش برق با مکانیزم بورس، اظهار داشت: در صدد هستیم به زودی فروش برق با مکانیزم بورس و با نظام عرضه و تقاضا انجام شود که سابقه این کار را بنده در سال‌های گذشته و در حوزه سیمان، فولاد و صنایع معدنی داشته‌ام و امروز همان مدل را دنبال می‌کنم.

وزیر نیرو بیان کرد: در حال تسهیل مقدمات موضوع هستیم و امیدواریم در یک فرایند عرضه و تقاضا، هر چه سریع‌تر فروش برق توسط نیروگاه‌ها از طریق بورس انجام شود که این کار ضمن تقویت بورس، باعث شفاف‌سازی هر چه بیشتر می‌شود.

وی گفت: با این کار نیروگاه‌ها و صاحبان نیروگاه‌های کشور می‌توانند مبالغ فروش برق را به صورت لحظه‌ای و در زمان فروش به طور کامل دریافت کنند.

کد خبر 54886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =